۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۳۶۹
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

یادواره شهدا در ردیف مجالس سیدالشهدا است

حجت الاسلام حسناتی گفت: با استدلال به آیات و روایات، می توان به یقین گفت، جلسات و بیان خاطرات شهدا، همچون خواندن قرآن و در ردیف مجالس سیدالشهدا است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، امشب در یادواره 110 شهید روحانی و طلبه شهرستان نجف آباد که در حوزه جامعه الامام المنتظر برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: هدف از این جلسات ذکر و یاد نعمت های الهی است و این شهدا و خانواده های ایشان باب رحمت الهی هستند.

وی مشکل اصلی بشریت را غفلت بیان کرد و افزود: خداوند صراحتاً در قرآن عامل عقاب بشر را غفلت بیان کرده و آنچه غفلت را می زداید، ذکر خدا، ذکر ایام الله، ذکر تاریخ، ذکر نعمت های خدا است و برگزاری این چنین جلساتی نمونه ای از ذکر خداوند است.

حجت الاسلام حسناتی با بیان آیات 26 و 27 سوره انفال و ارتباط آن با انقلاب اسلامی بیان داشت: خداوند در این دو آیه مسلمانان را از خیانت به خدا و رسول و امانتی که به آنها داده شده، برحذر می دارد و این امانت چیزی جز حکومت اسلامی و نظامی اسلامی که پیامبر در مدینه بنیان گذاشت، نیست و امروز جایگاه انقلاب اسلامی، همان امانتی است که خداوند به این ملت سپرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش از انقلاب حتی انقلابیون نیز باور نمی کردند روزی انقلاب به پیروزی برسد، ولی ایستادگی، مقاومت و صبر این ملت در کنار پیروی از خط ولایت، امانت را به دست ملت سپرده شد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره ضرورت برگزاری این جلسات بیان داشت: با استدلال به آیات و روایات، می توان به یقین گفت، این جلسات و بیان خاطرات شهدا، مثل خواندن قرآن است و این محافل نه برای بالیدن به شهدا بلکه این جلسات رسالت خون شهیدان را به یاد آوردن است و اینکه کسی بخواهد از این محافل ارتزاق کند، عین ظلم است.

وی برگزاری این مجالس را در ردیف مجالس سیدالشهدا برشمرد و گفت: همان گونه که باید شعار هیهات منا الذله سیدالشهدا در تمام زوایای زندگی جاری باشد، این جلسات و یاد شهدا نیز باید در تمام ایام در ذهن و زندگی ما باقی بماند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به 38 شهید دوران انقلاب در شهرستان نجف آباد خاطرنشان کرد: این شهرستان از معدود شهرهایی است که قبل از انقلاب به این سیل خروشان پیوست و با وجود آتش زدن بسیاری از منازل و مغازه ها از سوی رژیم باز مردم در صحنه ماندند که بیشتر این شهدا در محرم سال 57 به شهادت رسیدند.

وی به برخی از شبهاتی که درباره روحانیت و عدم حضور اجتماعی این قشر بیان می شود، متذکر شد: گاهی شبهه می کنند که در دوران دفاع مقدس روحانیت، مردم را به جبهه ها فرستادند و خود در پشت جبهه ها ماندند، در حالی که تنها شهدای این شهر دلیل و سند محکمی بر بطلان این شبهه است.

امام جمعه نجف آباد در ادامه بیان داشت: شهرستان نجف آباد در دوران دفاع مقدس حدود 300 طلبه در حال تحصیل داشت که یک سوم این طلاب و روحانیان حدود 110 شهید تقدیم کردند که نسبت به جمعیتی به عامه مردم که به شهادت رسیدند جمعیت زیادی است.

وی با اشاره به وجود 6 حوزه خواهران و دو حوزه برادران در سطح شهرستان و حدود 1500 طلبه در حال تحصیل گفت: در زمانی شهدا به میدان دفاع از این میهن رفتند و امروز کار فرهنگی و دینی با این طلاب است که پرتلاش و با همت جدی بتوانند خون شهدا را پاسبانی کنند./202/1306/ب1

ارسال نظرات