۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۴۸۰۴۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

مهربانی و ازخودگذشتگی حضرت فاطمه فراگیر بود

حجت الاسلام پورذهبی به مهربانی و ازخودگذشتگی حضرت فاطمه اشاره کرد و گفت: یکی از القاب حضرت زهرا(س) حانیه است، یعنی کسی که به فرزندان و شوهر خودش دلسوز و مهربان باشد.
حجت الاسلام پورذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه عالی شهید مطهری زاهدان برگزار شد، گفت: یکی از القاب حضرت زهرا(س) حانیه است، یعنی کسی که به فرزندان و شوهر خودش دلسوز و مهربان باشد.

وی افزود: لقب دیگر حضرت زهرا(س) ام ابیها است؛ به این علت که رفتار حضرت زهرا(س) با حضرت محمد(ص) مانند یک مادر بوده است؛ در حالی که پیامبر در زمان وفات 65 سال داشتند و حضرت زهرا(س) در زمان وفات پیامبر 18 سال داشتند.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به مصادیق رابطه محبت آمیز بین پیامبر و دخترشان، یادآور شد: پیامبر دست و سینه حضرت زهرا(س) را می‌بوسید و می فرمود من از سینه حضرت زهرا(س) بوی بهشت را احساس می‌کنم، هیچ کس به اندازه حضرت زهرا(س) در زمان وفات پیامبر گریه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: یک بخشی که شیعه و سنی قبول دارند این است که یک عده ای آتش برداشتند و حمله کردند، اگر بخواهیم واقعیت را بدانیم در کتاب‌های فراوانی موجود است.

استاد حوزه و دانشگاه به فراگیر بودن مهربانی و ازخودگذشتگی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: کسانی که اموال خودشان را در راه خدا انفاق می‌کنند مانند آن هستند که یک دانه بکارند و 7 خوشه خارج شود که در هر دانه از این 7 تا 100 عدد درست شود که اگر خداوند بخواهد آن را بیشتر می‌کند./831/202/ب2

ارسال نظرات