۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۸۰۶۴۵
امام جمعه بابل مطرح کرد؛

ضرورت اهتمام به سبک زندگی فاطمی در جامعه

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تأکید بر توجه به سبک زندگی فاطمی در جامعه، گفت: سبک زندگی فاطمی بیمه کننده جامعه از خطرهای تهاجم فرهنگی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم ایام فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با تأکید بر ترویج سبک زندگی فاطمی در میان جامعه، گفت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) تجسم عینی یک سبک زندگی مورد نظر اسلام است و به ویژه در حوزه رفتاری درون خانواده این سبک باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در بررسی ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زهرا(س) دو مورد بسیار برجسته است که در باب نخست مسأله عاطفی و نقش درون خانواده و دیگری نحوه برخورد با پدر و همسر خود به عنوان امام جامعه و این جنبه شخصیتی آنها است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل نگاه به نحوه برخورد حضرت زهرا(س) با جنبه شخصیتی ولایت جامعه اسلامی از سوی پیامبر(ص) و امام علی(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: نقش حضرت زهرا(س) برای زدودن بار غم و کاهش مشکلات اجتماعی از دوش پیامبر(ص) نقشی تعیین کننده و مهم بود و آنقدر در این مسأله اهتمام ورزید که از سوی نبی مکرم اسلام(ص) ملقب به ام ابیها شد.

وی ادامه داد: نگرانی امت اسلامی بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) و ایجاد انحراف در جامعه از جمله دغدغه ها و مصائب بزرگ حضرت زهرا(س) بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به بخشی از سیره عملی حضرت زهرا(س) برای هوشیار کردن جامعه در جهت دوری از انحراف و توجه دادن به ولایت الهی، خاطرنشان کرد: خطبه مشهور حضرت زهرا(س) خطاب به مردم مدینه انصافا یکی از دقیق ترین و جامع ترین شرح حال امت بعد از پیامبر(ص) و یادآوری خطر انحراف در این امت است.

وی افزود: نحوه دفاع از کیان و حریم ولایت از سوی حضرت زهرا(س) باید برای ما درس باشد و از این جانفشانی و ایستادگی برای اقامه حق در جامعه الگو بگیریم.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که بسیاری از حوادث و مشکلات امت بعد از پیامبر(ص) به واسطه انحراف جامعه اسلامی در دوری از ولی معرفی شده الهی پدید آمد، تأکید کرد: حضرت زهرا(س) با نگاه نافذ و بصیرت بالای الهی مصائب و مشکلات جامعه را به خاطر دور شدن از ولایت الهی می دانست و بر این اساس تمام همت خود را برای جلوگیری از این انحراف به کار برد.

وی با اشاره به سبک زندگی ویژه درون خانواده حضرت زهرا(س) و آیین همسرداری برجسته ترین بانوی عالم، گفت: یکی از شگفت آور ترین صحنه های رفتار توام با مهر و عطوفت را در مقابل همسر، را می توان در نحوه رفتاری حضرت زهرا(س) مشاهده کرد زیرا ایشان با این درجات متعالی معنوی و جایگاه شخصیتی، همواره نگران رضایت مندی همسر خود بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که حضرت زهرا(س) از درخواست چیزی خارج از توان همسرش، خودداری می کرد، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مشکلات درون خانواده ها توقع نابه جا و خارج از توان همسران نسبت به یکدیگر است که این موضوع به تدریج زندگی را به چالش های عمیقی می کشاند.

امام جمعه بابل افزود: در سبک و سیره زندگی حضرت زهرا(س) استحکام بخشی به درون خانواده گرم نگه داشتن کانون زندگی بسیار مهمتر از درخواست های مادی است که موجب شرمنده همسر شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از رازهای خانواده های موفق شرمنده نکردن همسران و رفتاری توأم با تکریم است، اظهار داشت: الگوهای غربی امروز موجب دور شدن بسیاری از همسران از یکدیگر شده است و متأسفانه مناسبات مادی میان همسران حاکم شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر تببین شخصیت حقیقی حضرت زهرا(س) در میان جامعه به ویژه دختران جوان تأکید کرد و گفت: سبک زندگی فاطمی بیمه کننده جامعه ما از خطرهای تهاجم فرهنگی بر روی کانون خانواده است./1313/202/ب2

ارسال نظرات