۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۴۸۱۰۱۳
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت فاطمه در پی نجات امت و احیای دین بودند

حجت الاسلام پناهیان ایام فاطمیه را اوج معنویت دانست و گفت: حضرت فاطمه (س) در پی نجات امت و احیای دین بودند.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در هرمزگان، حجت الاسلام عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مسجد قدس بندرعباس با اشاره به اهميت و جايگاه شهادت در نزد پروردگار گفت: توفیق شهادت از دست دادن خیلی سخت است، ایمان به غیب سبب می شود برخی افراد قبل از شهادت نشانه هایی را دریافت کنند و برخی دیگر بدون اینکه نشانه دریابند به شهادت می رسند كه پس از شهادتشان می فهمیم که چه انسان هاي بزرگی بوده اند.

وي افزود: به فرموده حضرت حق شهدا زنده اند و به واسطه جایگاه و درجه عالی نزد خداوند به طور شگفت‌انگیزی می‌توانند به ما کمک کنند.

رييس مدرسه علميه دارالحكمه بيان داشت: حضرت علی می فرماید کمترین درجه اهل محبت این است که کارهای خوب خود را کم و کوچک و گناه خود را بزرگ می شمارد و این دو اصل مهم در شناخت محبان است.

حجت الاسلام پناهیان در بخش ديگري از سخنان خود، ایام فاطمیه را اوج معنویت دانست و تاکید کرد: حضرت فاطمه (س) در پی نجات امت و احیای دین بودند.

وي گفت: امروز باید در جامع جهانی بیشتر بر «محبوبیت» حضرت زهرا(س) تأکید کنیم تا بر مظلومیت ایشان، کافی است محبت مسلمانان به حضرت زهرا(س) به گوش مردم عالم برسد، محبت زبان مشترک هم دنیاست.

وي با اشاره به اهمیت و ضرورت بزرگداشت ایام فاطمیه گفت: با توجه به شبهه افکنی دشمنان تشیع نسبت به ولایت و همچنین شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، اين دو مهم بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.

حجت الاسلام پناهيان تصريح كرد: در مجالس متعلق به حضرت صدیقه (س)، چون موضوع دفاع دخت پیامبر اکرم (ص) از ولایت مطرح است می‌توان معرفت افزایی کرد تا مردم بدانند ولایت محور است و حضرت صدیقه (س) فدایی ولایت هستند.

ريس مدرسه علميه دارلحكمه با تاكيد بر احیای فرهنگ فاطمی در فاطمیه ابراز داشت: احیا و بزرگداشت نام و یاد فاطمه(س) به احیای فرهنگ فاطمی است و دهه فاطمیه باید نماد تلاش و فرهنگ سازی ما در این عرصه زهرا پسند باشد.

وي بيان كرد: دردهای حضرت زهرا (س) ناشی از درک وي  ازآینده ای بود که مردم برای خودشان می ساختند، آن حضرت و خانوادۀ گرامی اش به دلیل عدم درك توسط مردم زمان شان تنها ماندند.

استاد حوزه و دانشگاه در پايان به مهمترین ویژگی ممتاز امت پیامبر اسلام(ص) اشاره داشت و گفت: بر اساس روایات، ایثار، مهمترین ویژگی ممتاز امت آخرین پيامبر(ص) است./202/851/ب1

ارسال نظرات