۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۱۲۶
معاون پژوهش حوزه علمیه الغدیر مطرح کرد؛

تشریح فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه الغدیر اهواز

معاون پژوهش حوزه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به برگزاری دوره های جریان شناسی، سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری و مسابقات کتابخوانی و مقاله نویسی، از ارسال 100 مقاله به دبیرخانه جشنواره علامه حلی خبرداد.
معاونت پژوهش

حجت الاسلام اکبر شریفی، معاون پژوهش حوزه علمیه الغدیر اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های این معاونت در سال جاری، از تهیه و تدوین فصل نامه با هدف اجرای برنامه های آموزشی و وحدت رویه اجرایی در جهت ارتقای کمی و کیفی سطح طلاب و روحانیون این حوزه خبرداد.

وی با اشاره به برگزاری دوره جریان شناسی از ابتدای دوران قاجار تا معاصر و بررسی حوادث مهم تاریخی در جهان به ویژه در میان مسلمانان، اظهار داشت: مطالب این دوره از تحقیقات صورت گرفته کتاب های تخصصی جریان شناسی آماده شد و اساتید توانمندی همچون حجج الاسلام نیسی و شریفی حضور داشتند.

معاون پژوهش حوزه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به برگزاری دوره مطالعاتی کتب شهید مطهری، گفت: کتب این شهید بزگوار که خدمات شایسته ای در گسترش اسلام و تشیع داشته اند همواره مورد تائید علما و فضلا قرار گرفته و لازم است که مورد توجه طلاب قرار گیرد.

حجت الاسلام شریفی با بیان این که سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری به مدت 10 هفته ده کتاب است، افزود: این دوره با مطالعه کتاب های تاریخی این شهید آغاز و در ادامه کتاب های جهان بینی پرداخته می شوند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه مطالعه کتب شهید مطهری با هدف تشویق و ایجاد انگیزه در میان طلاب، ادامه داد: جوایز نفرات نخست تا سوم به ترتیب کمک هزینه 200 هزار تومان، 100 و 50 هزار توامان است.

معاون پژوهش حوزه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به این که 100 مقاله برای دبیرخانه جشنواره علامه حلی، ادامه داد: باتوجه به ضرورت فعالیت گسترده تر طلاب در حوزه مقاله نویسی و ارائه پایان های بروز و براساس نیاز جامعه دوره های مهارت افزایی همچون مقاله نویسی، تقریر نویسی ویژه طلاب این حوزه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام شریفی تهیه فلش کارت های با موضوع های گوناگون از جمله زندگانی علمای انقلابی، مطالب مهارتی و برگزاری مسابقات کتابخوانی را از دیگر فعالیت های این حوزه علمیه در بخش پژوهش معرفی کرد./9453/302/ب1

ارسال نظرات