۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۱۳۳۴
با سخنرانی امام جمعه موفت تهران؛

یادواره شهدای مدافع حرم مازندران و 5 شهید بابل برگزار می شود

یادواره شهدای مدافع حرم مازندران همراه با گرامیداشت پنج شهید منطقه سیاهکلامحله شرقی بابل با سخنرانی امام جمعه موقت تهران برگزار می شود.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، سروان پاسدار مجتبی حسن زاده، مسؤول ستاد یادواره شهدای مدافع حرم مازندران و 5 شهید منطقه سیاهکلا محله شرقی بابل با اعلام خبر برگزاری این یادواره در جمع خبرنگاران، گفت: دهمین مراسم باشکوه گرامیداشت پنج شهید روستای سیاهکلامحله شرقی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان مازندران روز جمعه 29 بهمن همزمان با ایام فاطمیه با سخنرانی آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این مراسم را تبیین فرهنگ شهادت عنوان کرد و افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا در جهت یادآوری رشادت ها و جانفشانی های ایثارگران در دفاع از حریم اسلام و میهن عزیز اسلامی در کنار تبیین این فرهنگ در میان نسل های جدید جامعه است.

سروان حسن زاده با اشاره به این مطلب که شهدای مدافع حرم نشان دادند که راه شهدای دفاع مقدس ادامه دارد، تأکید کرد: اغلب اعضای ستاد این یادواره شهدا را جوانان نسل دوم و سوم انقلاب تشکیل می دهند تا به مسیر شهادت لبیک بگویند و راه شهدا به ویژه مدافعان حرم را در سنگر دفاع از حریم دین و ارزشها ادامه دهند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به قرار داشتن مراسم یادواره شهدا در ایام فاطمیه، تکریم شهدا در این ایام در حقیقت تکریم جایگاه دفاع از حریم ولایت است زیرا شهدا به تاسی از حضرت زهرا(س) این مسیر نورانی را با تقدیم جانشان ادامه دادند.

مسؤول ستاد یادواره شهدا به برنامه های جنبی این مراسم پرداخت و تصریح کرد: فضاسازی فرهنگی در سطح شهرستان و فعالیت مسنجم و فعال در فضای مجازی از یک ماه قبل شروع شده است و این برنامه تنها به برگزاری یک مراسم معطوف نمی شود.

وی افزود: در سراسر شهرستان بابل نمادهایی در تکریم جایگاه شهادت برای تبیین این فرهنگ والا نصب گردیده است که فضای شهرستان و منطقه را با عطر شهادت معطر کرده است.

حسن زاده اظهار داشت: این مراسم با مداحی و نوحه سرایی حاج احمد واعظی از مداحان مشهور کشور در مسجد صاحب الزمان(عج) این محله برگزار می گردد./1313/203/ب2

ارسال نظرات