۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۱۸۴۳
امام جمعه بابل:

فرهنگ شهادت با مردم بابل عجین است

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: مردم بابل همواره پیشگام در راه دفاع از اسلام و انقلاب بودند و بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب همچنان در این مسیر پایدار و استوار هستند.
امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا امام جمعه بابل یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم یادواره 1744 شهید با محوریت 90 شهید روحانی شهرستان بابل با بیان این مطلب که امنیت و اقتدار امروز ما مدیون شهدا و ایثارگران است، گفت: شهدا سرمایه های بزرگ ما هستند و باید قدردان این ایثارگری ها و فداکاری ها باشیم.

وی با ابراز خوشحالی از حضور مردم بابل در مراسم یادواره های شهدا، افزود: امروز در مراسم یادواره شهدای شهرستان بابل شاهد کم سابقه ترین جمعیت شرکت کننده در این محافل هستیم.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل ضمن تاکید بر این مطلب که بابل دارای بیشترین تعداد شهدا در استان های شمالی کشور است، خاطرنشان کرد: شهرستان بابل 1744 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که در این بین بیش از 90 شهید شهرستان بابل از بین شهدای روحانی و طلبه هستند.

وی ادامه داد: شهدای شهرستان بابل از نظر کمی و کیفی بی نظیر هستند و این ها از سرمایه های بزرگ معنوی این شهرستان محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی فرهنگ شهادت را عجین با مردم ولایتمدار بابل بیان کرد و گفت: مردم بابل همواره پیشگام در راه دفاع از اسلام و انقلاب بودند و بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب همچنان از شهادت استقبال می کنند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که وظیفه ما حفاظت از این سرمایه و جلوه های بزرگ است، تصریح کرد: امروز جوانان و نسل های جوان انقلاب، مشتاقانه ادامه دهنده مسیر شهدا و انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه بابل به نقش روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: روحانیت از نخستین روزهای جرقه انقلاب تا روزهای سخت دفاع مقدس همواره به ندای امام راحل لبیک گفت و هم دعوت کننده مردم در این مسیر و هم پیشتاز در این عرصه بود.

وی تاکید کرد: روحانیت هم در عرصه تبلیغ و هم در عرصه رزم در دفاع مقدس حضوری فعال و مشتاقانه داشت و بر این اساس در میان اقشار مختلف جامعه روحانیت بیشترین شهید را به انقلاب و اسلام تقدیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی توجه به سبک زندگی شهدا را نیاز امروز جامعه ما بیان کرد و افزود: یکی از کارکردهای یادواره های شهدا، توجه به سبک زندگی آنان و نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه است.

وی با اشاره به نشستن غبار فراموشی از ایثارگری های هشت سال دفاع مقدس بر بخشی از آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: یادواره های شهدا هم برای تقدیر از شهدا و هم تجدید بیعت با آنها است تا غفلت جامعه از مساله شهادت کم تر شود.

امام جمعه بابل با اشاره به حضور جوانان نسل های جدید جامعه برای حضور در سنگر جهاد و دفاع از حریم اهل بیت(ع)، تاکید کرد: شهدای مدافعان حرم از رویش های انقلاب هستند و ما را به ادامه مسیر دفاع مقدس امیدوار می کند.

وی تعداد شهدای روحانی شهرستان بابل را در قیاس با دیگر مناطق، کم نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: جمع تعداد شهدای روحانی چند استان کشور به تعداد شهدای روحانی شهرستان بابل نمی رسد و این نشان دهنده جایگاه و نقش روحانیت در این شهرستان در هدایت گری جریان انقلاب است./202/1313/ب1

ارسال نظرات