۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۴۸۲۰۸۷
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

زندگی سعادتمند از برکات انس با قرآن کریم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: هرکس با قرآن همنشین و مانوس باشد در زندگی کمتر دچار سختی شده و سریع‌تر به مقصد می‌رسد زیرا قرآن مسیر مستقیم را نشان می‌دهد که راحت‌تر و مطمئن‌تر از بی‌راهه است.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزارشد به آیه ۱۷۴ سوره نساء اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «ای مردم در حقیقت برای شما از جانب خدا برهانی آمده است و ما به سوی شما نور تابناک فرستادیم.»

وی در تفسیر آیه اظهارداشت: خداوند در این آیه تمام انسان‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهد که قرآن یک برهان و حجت است که از سوی خدا بر مردم نازل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به  گذشت 1400 سال از نزول قرآن و اینکه کسی نتوانسته کتابی مانند آن بیاورد افزود: چون مردم به خدایی بودن قرآن شک داشتند خداوند آن را از سوی خود معرفی می‌کند و از شک‌کنندگان می‌خواهد اگرتوانایی دارند سوره‌ای مانند یکی از سوره‌های آن بیاورند.

وی در ادامه با بیان اینکه نور یک چیزی هست که خودش ظاهر است و بر هر آنچه بتابد آن را نیز ظاهر و آشکار می‌کند، اظهار کرد: خداوند نور  است و در این آیه قرآن را هم نور معرفی می‌کند و دلیلش این است که قرآن حق و باطل را بر انسان ظاهر کرده و باعث می‌شود راه راست را برود.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین به آیه ۱۷۵ سور نساء اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «اما کسانی که به خدا گرویدند و به او تمسک جستند به زودی خداوند آنها را در جوار رحمت و فضل خویش درآورد و ایشان را به سوی خود به راه راست هدایت کند.»

وی در تفسیر این آیه تصریح‌کرد: هرکس که به قرآن چنگ بزند خداوند او را به رحمتی که مخصوص و از جانب خودش است وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: فضل در اینجا به صورت نکره آمده است و طبق دستور زبان عربی، نکره بودن کلمه‌ای دلالت بر بزرگی آن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: هرکس با قرآن همنشین و مانوس باشد در زندگی کمتر دچار سختی شده و سریع‌تر به مقصد می‌رسد زیرا قرآن مسیر مستقیم را نشان می‌دهد که راحت‌تر و مطمئن‌تر از بی‌راهه است.

وی با توصیه به قرائت هر روزه قرآن کریم خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) به سلمان می‌فرماید: «تو را به خواندن قرآن وصیت می‌کنم که کفاره گناهان، پوشش در برابر آتش و امان از عذاب خداوند است و هرکس قرآن بخواند از طرف خدا بر او رحمت نازل می‌شود و ملائک برایش طلب مغفرت کرده و خدوند نیز از او راضی خواهد بود.»

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه افرادی که زیاد قرآن می‌خوانند عمر با برکت و زندگی موفقی دارند گفت: ابوعلی سینا که در رشته‌های گوناگون مهارت داشت می‌گفت بیشتر موفقیت خویش را مدیون قرآن است و هم‌چنین فردی مانند خواجه‌ نصیرالدین طوسی که  اروپایی‌ها به اذعان خودشان فتح کره ماه را مدیون تحقیقات او هستند روزی ۱۵ جزء قرآن می‌خواند.

سلسله جلسات تفسیر قرآن‌کریم هر شب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزار می‌شود./202/936/ب1

ارسال نظرات