۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۸۲۴۲۷

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه استان بوشهر

اجرای طرح قرآنی محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه دیر، برگزاری اردوی سیاحتی زیارتی طلاب مدرسه علمیه کنگان و برگزاری جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه دیر از جمله خبرهای کوتاه حوزه علمیه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)شهرستان دیر صبح امروز در نشست با معاون این مدرسه علمیه از اجرای طرح قرآنی محفل انس با قرآن باحضور همه طلاب به صورت مستمر سه روز در هفته خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی گفت: این طرح که ترکیبی از روش سنتی و جدید آموزش قرآن است مورد استقبال طلاب قرار گرفته و مدیر مدرسه این طرح را جزء بهترین طرح های اجرا شده درطی سالهای اخیرمی داند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال همه طلاب بتوانند تا حد مطلوبی نسبت به روانخوانی قرآن کریم پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهر دیر ضمن ابراز خردسندی از اجرای این برنامه انس طلاب باقرآن و معارف قرآنی را لازمه برنامه روزانه طلاب دانست.

گفتنی است درپایان نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از طلاب در سطوح مختلف آزمون گرفته می شود و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر گواهی معتبر قرآنی اعطا خواهد شد.

برگزاری اردوی سیاحتی زیارتی طلاب مدرسه علمیه کنگان

اردوی سیاحتی زیارتی طلاب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان برگزار شد.

طلاب بسیجی این مدرسه علمیه در کنار قبور مبارک شهدا گمنام شهر بنک گرد هم آمدند تا بیعتی دوباره با ارزش ها و خون شهدا و همچنین غبارروبی قبور مبارکشان روزی را به این شهدا اختصاص دادند.

محمد صابر جانباز دفاع مقدس در این برنامه نکاتی را پیرامون زندگی رزمندگان اسلام و شهدا در مناطق جنگی که می تواند الگویِ سبکِ زندگی اسلامی مناسبی برای انسانها به ویژه طلاب باشد عنوان کرد.

غبارروبی قبور شهدای گمنام از دیگر برنامه های این اردوی یک روزه بود.

برگزاری جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه دیر

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری استاد اخلاق حوزه علمیه قم با مدیر و معاون مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهرستان دیر دیدار کرد.

این استاد اخلاق ضمن تقدیر از تلاش ها و برنامه های مدرسه علمیه دیر خدمات به طلاب و جامعه را نوعی جهاد توصیف کرد.

این استاد درس اخلاق وضعیت اخلاقی و تذهیبی را درسطح خوبی ارزیابی کرد و گفت: طلاب این مدرسه از نظر تهذیبی نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته اند./303/833/ب1

ارسال نظرات