۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۸۳۰۲۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری یادواره شهدای تفحص در معراج شهدای اهواز، برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان نیازهای ویژه، دیدار امام جمعه اندیکا با خانواده شهدا و نصب سبد آموزش شهروندی در ایستگاه ‌های مکانیزه اتوبوس چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یادواره شهدای تفحص با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و جمعی از روحانیون و طلاب علوم دینی در کلانشهر اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه معنوی از امشب 5 اسفند ماه در ساعت 20:30 و با حضور اقشار مختلف مردم استان برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدای تفحص برگزار می شود.

براین اساس یادواره شهدای تفحص در معراج شهدای اهواز و با سخنرانی حجت ‌الاسلام والمسلمین سعید شحیطاط، از روحانیون به نام استان خوزستان آغاز و سردار حاج حسین یکتا، از رزمندگان و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس به روایت‌گری و بیان خاطرات خود در زمان حضور در هشت سال دفاع مقدس می پردازد.

گفتنی است، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در راه تفحص پیکر مطهر و پاک شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهیدان بی شمار ازجمله شهید فرزاد زنگنه را تقدیم کرده است.

این شهید بزرگوار در جریان عملیات برون‌ مرزی در محدوده جبل مروارید بر اثر انفجار بمب کنترل از راه دور تروریست‌های داعشی در 21 دی ماه 94 به شهادت رسید و پیکر مطهرشان از طریق مرز پرویزخان قصرشیرین وارد کشور شد.

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان نیازهای ویژه

مرحله شهرستانی چهاردهمین دوره از مسابقات فرهنگی، قرآنی دانش‌آموزان نیازهای ویژه در قالب طرح مشکات در اهواز برگزار شد.

این مسابقات در مدرسه استثنایی دوره ‌های اول و دوم یگانه اهواز و در رشته ‌های صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، حفظ مکتوب(ویژه دانش ‌آموزان ناشنوا)، روخوانی(ویژه دانش‌آموزان کم ‌توان ذهنی)، احکام و نماز چهارشنبه ۴ اسفندماه در نمازخانه و سالن امتحانات مدرسه برگزار شد.

در این مرحله از مسابقات بیش از ۲۵ دانش ‌آموز با نیازهای ویژه شرکت و به نفرات برتر به مرحله استانی مسابقات راه خواهند یافت.

جزئیات تشییع پیکر شهید گمنام در دزفول

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، نشست هماهنگی برگزاری مراسم استقبال و تشییع شهید گمنام در آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول برگزار شد.

بر اساس مصوبات این نشست مقرر شد مراسم استقبال چهارشنبه ۱۱ اسفند و در ساعت ۱۰ از حرم محمد بن جعفر به سوی آستانه متبرکه سبزقبا برگزار و مراسم وداع در همان روز ساعت ۲۰:۳۰ با سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا صورت گیرد.

پیکر مطهر شهید ساعت ۹ پنج شنبه ۱۲ اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از میدان آزادی به سمت حرم سبزقبا تشییع و سپس در آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول خاکسپاری می‌شود.

برگزاری یادواره شهدای امام زاده عبدالله(ع) هندیجان

دومین یادواره 13 شهید امام زاده عبدالله(ع) شهرستان هندیجان برگزار شد.

دومین یادواره سیزده شهیدامام زاده عبداله(ع) باحضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، مردم ولایتمدار، نیروهای نظامی وانتظامی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرائی شهرستان و جانشین فرماندهی لشکر7 ولیعصر(عج) در صحن امام زاده عبداله (ع) برگزار شد.

در پایان این یادواره از خانواده های معظم شهدا تقدیر و تجلیل شد.

دیدار امام جمعه اندیکا با خانواده شهدا

جمعی از مسؤولان اندیکا با خانواده های شهدا و ایثارگران دیدار کردند.

براین اساس امام جمعه، فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس شبکه بهداشت، پرسنل فرمانداری، رئیس بنیاد شهید و چند تن از مشاوران امور بانوان شهرستان اندیکا با 5 خانواده معزز شهید و ایثارگر این شهرستان دیدار کردند.

امام جمعه شهرستان اندیکا در این دیدار گفت: افتخار می‌کنیم که برای ساعاتی توفیق حاصل شد در محضر خانواده شهدا باشیم؛ شهدای گرانقدری که از جان و مال خود گذشتند تا ما آسوده زندگی کنیم.

وی افزود: امروز ما خود را مرهون خون این عزیزان می دانیم و در گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان باید مجاهدانه بکوشیم و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

نصب سبد آموزش شهروندی در ایستگاه ‌های مکانیزه اتوبوس

سبدهای آموزش شهروندی از سوی مدیریت شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز در ایستگاه‌ های مکانیزه اتوبوس نصب شد.

سبدهای آموزش شهروندی از سوی مدیریت شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با هدف اهمیت و توسعه کتاب و کتابخوانی و انتقال مفاهیم و اصول شهروندی در تمامی ایستگاه‌ های مکانیزه اتوبوس در پایانه‌ ها و سطح شهر نصب شدند تا شهروندان و مسافران اتوبوس بتوانند مدت زمانی را که در ایستگاه اتوبوس سپری می کنند، به مطالعه بپردازند.

این سبدهای آموزشی با طرح جدید و در اندازه بزرگتر ساخته شده است و افزون بر 15 عنوان کتابی که تاکنون در قالب این طرح توزیع شده، 9 عنوان کتاب جدید در حال چاپ برای توزیع در سبد آموزشی است.

 کتاب ‌های منتشر شده با حجم اندک و حاوی تصاویر مرتبط با موضوعات کاشانه، آپارتمان نشینی، زلزله خاموش در خصوص اعتیاد، مکث در خصوص قلیان و مضرات آن، ایمنی و آتش نشانی، طب سنتی و... است.

شایان ذکر است، این سبدهای کتاب در 51 ایستگاه مکانیزه اتوبوس نصب شده است./9456/303/ب1

ارسال نظرات