۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۸۴۵۹۰
رییس فرهنگستان علوم:

آینده‌نگری در تلفیق علم و تدبیر عملی محقق می‌شود

رییس فرهنگستان علوم با بیان اینکه آینده‌نگری افزون بر علم به تدبیر عملی نیاز دارد، گفت: علم راه نیست بلکه چراغی است که با آن بتوان راه را به خوبی پیدا کرد.
رضا داوری اردکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم، امروز در مراسم گرامیداشت روز آینده که در سالن کنفرانس همین مرکز برگزار شد، گفت: آینده‌نگری نوعی علم و سیاست است.

وی افزود: دنیای متجدد غرب یک بهشت ایده‌آل بدون بیماری، فقر و داشتن مسکن را برای خود طراحی کرد که هیچگاه نتوانست همه بخش آن را اجرایی کند.

رییس فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه برای آینده باید علم را با همت تلفیق کرد، بیان داشت: در بسیاری از کشورهای درحال توسعه بین علم و همت فاصله است در حالی که دانشمندان بزرگی دارند پیشرفت نکرده‌اند چرا که همت لازم را نداشتند.

اردکانی با بیان اینکه ایده‌آل انسان تنها پیشرفت در علم و تکنولوژی نیست، ابراز کرد: ما بسیاری از امکانات علمی را داریم اما به علت عدم مدیریت قوی پیشرفت نداریم.

وی درباره اینکه همه کشورها آینده نگری یکسانی ندارند، گفت: این مساله نیاز به جمعی هماهنگ دارد که همه دارای فکر، عقل، سلامت، دوستی و عدالت باشند.

رییس فرهنگستان علوم ادامه داد: اینکه برای آینده برنامه بنویسیم اما آن را به امان خدا رها کنیم عامل پیشرفت ما نمی‌شود.

اردکانی با بیان اینکه کشور ما دارای منابع زیرزمینی، مناطق آزاد، سابقه تاریخی خوب و دانش است، اظهار داشت: اگر کشور در زمینه‌های ذکر شده برنامه و مدیریت درست داشته باشد پیشرفت خواهد کرد.

 رییس فرهنگستان علوم با تاکید بر اینکه آینده‌نگری افزون بر علم به تدبیر عملی نیاز دارد، عنوان کرد: علم راه نیست بلکه چراغی است که با آن بتوان راه را به خوبی پیدا کرد اگر در این زمینه آینده‌نگری نداشته باشیم پیشرفت نخواهیم کرد./807/202/ب1

ارسال نظرات