۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۸۶۱۶۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

آغاز جشن نیکوکاری در خراسان شمالی، ثبت 12 انجمن ادبی در استان و انتشار فراخوان جشنواره عکس قرآنی شهری عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، جشن نیکوکاری امروز هم‌زمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی با حضور مسوولان استان، مدیرکل کمیته امداد و جمعی از مدیران خراسان شمالی در یکی از مدارس بجنورد به‌صورت نمادین آغاز شد.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در این مراسم از ساماندهی و برپایی 882 پایگاه برای برگزاری جشن نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: جشن نیکوکاری از امروز آغاز و تا 20 اسفند در سرتاسر استان خراسان شمالی ادامه خواهد شد.

وی اظهار کرد: این مراسم در سطح مدارس، ادارات، مساجد و همچنین مصلاهای نماز جمعه برگزار می‌شود.

اهرابی با یادآوری اینکه سال گذشته حدود 11 میلیارد ریال کمک مردم نوع‌دوست به این جشن جمع‌آوری شد گفت: امسال هم پیش‌بینی می‌شود تا این کمک‌های مردمی استان خراسان شمالی به جشن نیکوکاری به 20 میلیارد ریال برسد.

12 انجمن ادبی در خراسان شمالی به ثبت رسید

رضا رضایی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تاکنون 12 انجمن ادبی در استان به ثبت رسیده است اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا این انجمن‌ها تقویت شوند.

وی افزود: این انجمن‌ها نتوانسته‌اند عضو قابل‌توجهی جذب کنند اما ما تلاش داریم با حمایت و تقویت این انجمن‌ها، فعالیت شاعران هم بیشتر شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر استان اشاره کرد و گفت: 850 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر استان رسیده است که این رقم در مقایسه با جشنواره دور قبل 100 درصد رشد دارد.

انتشار فراخوان جشنواره عکس قرآنی شهری در خراسان شمالی

احسان عباسی، رییس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از انتشار فراخوان جشنواره عکس قرآنی شهری در استان خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق هنرمندان و دانشگاهیان جهت پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن کریم، استفاده از هنر برای انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح کیفی و محتوایی آثار هنری با محوریت قرآن کریم ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی آشنایی با آموزه‌های قرآن كريم در حوزه زندگی شهری و توجه به جلوه‌های پيام‌های قرآنی در ابعاد مختلف زندگی شهری را از دیگر اهداف در این زمینه بیان کرد.

گردهمایی مدیران مراکز خانه‌های نور خراسان شمالی

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از برگزاری گردهمایی مدیران مراکز خانه‌های نور هم‌زمان با ۱۹ اسفندماه خبر داد و گفت: این گردهمایی عصر فردا نوزدهم اسفندماه با حضور مدیران 25 مرکز خانه نور سطح استان در محل دبیرخانه مساجد برگزار می‌شود.

وی اهداف برگزاری این گردهمایی را ارائه گزارش عملکرد مراکز خانه‌های نور، یکسان‌سازی آموزش‌ها، تقویت تعامل و ارتباط مستمر و مؤثر مراکز با دبیرخانه مساجد، برنامه‌ریزی سال آینده و تقدیر از فعالان خانه‌های نور اعلام کرد.

شیرازیان در معرفی مراکز خانه‌های نور گفت: خانه‌هاي نور به مراکزي اطلاق مي‌شود كه به استناد بند سه مصوبه شماره 302 مورخ هجدهم اسفند سال 71 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ترويج و توسعه آموزش‌های قرآني مساجد و ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های فراگيران قرآن را در رشته‌هاي مختلف قرآني عهده‌دار و تحت نظر دبیرخانه هيأت هماهنگي و نظارت بر کانون‌های فرهنگي و هنري مساجد استان اداره می‌شود./9314/303/ب2

ارسال نظرات