۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۸۶۵۷۱
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی:

مسؤولان باید پایبند به اخلاق اسلامی باشند

فلاحتی منشأ تمامی مشکلات کشور را فراموشی اخلاق اسلامی معرفی کرد و از مسؤولان خواست که در این باره اقدامی جدی انجام دهند.
فلاحتی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرهاد فلاحتی در جلسه هم اندیشی نمایندگان طلاب و فضلای قائنات و زیرکوه که در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه برگزار شد با بیان اینکه منشأ همه مشکلات کشور فراموشی اخلاق اسلامی است، گفت: اگر مسؤولان از اخلاق اسلامی فاصله بگیرند و در دامان نفسانیت بیفتند به یقین زمین خواهند خورد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخلاق اسلامی راههبردی ترین روش برای شکوفایی نظام جمهوری اسلامی است؛ شرکت مردم در راهپیمایی ها و پایبندی آنها به آرمان های انقلاب نشانگر اخلاق اسلامی است و از مسؤولان نیز انتظار می رود نسبت به این مهم از خود پایبندی نشان بدهند.

وی با بیان اینکه ترامپ جدیت بیشتری نسبت به اوباما در مقابله با ایران دارد، اظهار داشت: با توجه به دشمنی آمریکا  و عهد شکنی اش از یک سو و هم پیمانی آل سعود با رژیم صهیونیستی و اقداماتشان علیه ایران اجرای «برجام» با مشکل روبه رو شد و اینها سبب شد تا دو روز بعد از امضای توافق نامه برجام بیش از 110 مورد نقض برجام از سوی آمریکا مطرح شود تا جایی که مسؤولان از جمله وزیر امور خارجه نیز به این شکست اذعان کرد.

فلاحتی به تبیین موفقیت های ایران در خاور میانه پرداخت و عنوان کرد: از جمله موفقیت هایی که ایران کسب کرده است می توان به اقدامات افتخارآمیز در سوریه، پیشرفت های روز افزون در بعد نظامی اشاره کرد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با اشاره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ جامعه بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همواره با راه اندازی کانال ها و شبکه های غیر اخلاقی فرهنگ کشور را نشانه رفته اند و این مسأله هوشیاری مسؤولان و مردم را می طلبد.

وی به بیان برخی موفقیت های مجلس دهم پرداخت و ابراز داشت: علی رغم انتقاداتی که به این مجلس وارد است، می توان گفت یکی از موفقیت های این مجلس این است که تا کنون شاهد ورود مجلس به فضاهای سیاسی که جامعه را دچار التهاب کند نبوده ایم.

فلاحتی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موفقیت های مجلس دهم این است که لایحه ای را که دولت باید در مجلس نهم تحویل می داد را در اواخر آن مجلس تحویل داد و عملاً رسیدگی به آن برای مجلس دهم ماند؛ نواقص زیادی در آن لایحه وجود داشت که با تلاش های شبانه روزی کمیسیون تلفیق توانستیم لایحه ای که 40 بند داشت را تبدیل به 140 بند کنیم و دغدغه بزرگی بود که با تلاش و همکاری اعضای مجلس به خوبی تنظیم شد و علی رغم وجود نقد بر آن باز هم در کل می توان از آن به عنوان یک لایحه تقریباً جامع یاد کرد.

 وی ادامه داد: در زمینه بودجه سال 96 موفقیت هایی که کسب شد عبارت از افزایش حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق مستمری برای افراد تحت تکفل کمیته امداد امام خمینی(ره) از 50 هزار تومان به 200 هزار تومان، افزایش حقوق افراد تحت تکفل بهزیستی، افزایش بودجه آموزش و پژوهش، افزایش 30 درصدی بودجه استان ها است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از دیگر موفقیت های این مجلس بخشودگی جرایم بانکی مردم تا زیر 100 میلیون است که سبب شد اقشار ضعیف جامعه مانند کشاورزهایی که وام گرفته بودند، اما توان بازپرداخت آن را نداشتند و جریمه شده بودند، هم اکنون همان اصل پول را بپردازند و این مهم در برخی از بانک ها اجرا شد و در بقیه بانک ها نیز در حال پیگیری است.

فلاحتی با اشاره به هوشیاری مراجع گرانقدر تقلید در زمینه چالش های فرهنگی موجود در کشور گفت: در دیداری که با برخی از مراجع گرانقدر داشتیم متوجه شدیم که ایشان دغدغه های دقیقی در زمینه فضای مجازی و اخیراً هم در زمینه امضای سند آموزشی 2030 دارند که این دغدغه را منتقل کردیم و هم اکنون در حال پیگیری های جدی است.

وی ادامه داد: مسأله ربا در بانک ها باید از سوی طلاب و شاگردان مکتب امام صادق(ع) پیگیری شود و با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید سعی در نابودی ربا از نظام بانکداری داشته باشند؛ در کل فضای کشور خوب است، اما هنوز تا رسیدن به قله اوج موفقیت فاصله داریم و این امر تلاش های شبانه روزی همه اقشار جامعه را می طلبد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در پایان به بیان برخی از طرح های اجرا شده در قائنات و زیرکوه پرداخت که مهم ترین آنها؛ سرکشی به همه روستاهای شهرستان و اجرای دور دوم سرکشی ها، افتتاح اورژانش با تمام تجهیزات و مدرن سازی بیمارستان شهدا در قائن، راه اندازی بیمارستان 22 تختی در زیرکوه که جمعاً هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد را به دنبال داشت و ارسال پزشک متخصص به قائن و زیرکوه، بود./841/ 202/ص

ارسال نظرات