۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۸۶۷۹۶
در آستانه ولادت حضرت زهرا؛

کنگره شعر «سیده کائنات» در خوزستان برگزار شد

کنگره شعر «سیده کائنات» با هدف تبیین ادیبانه و شاعرانه فضایل ام ابیها و اهل بیت(ع) و با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، استاندار خوزستان و شاعران ملی و استانی در اهواز برگزار شد.
کنگره شعر «سیده کائنات» در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کنگره شعر «سیده کائنات» با هدف تبیین ادیبانه و شاعرانه فضایل ام ابیها و اهل بیت(ع) و با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، استاندار خوزستان و شاعران ملی و استانی، شامگاه شنبه(21 اسفندماه) در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش، این کنگره نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در آن شاعران آئینی کشوری و استانی در راستای تبیین ادیبانه و شاعرانه فضایل و گرامیداشت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا(س) اشعاری سرودند.

همچنین این کنگره برای تقویت باورهای دینی، آشنایی مردم با سبک زندگی اسلامی ائمه اطهار(ع) و تشویق و ترغیب شاعران جوان به تولید آثار ادبی در بیان فضایل امامان معصوم به دو زبان عربی و فارسی برگزار شد.

در ادامه نصرالله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) می فرمایند امامان حجت خدا هستند بر مردم و حضرت زهرا(س) حجت خدا بر امامان، ادامه داد: نامگذاری این هفته به نام حضرت زهرا (س) برای درس آموزی از مکتب انسان ساز فاطمی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مسؤولان برگزار کننده کنگره شعر «سیده کائنات» در خوزستان که طلیعه هفته زن و روز مادر است، تشکر و خاطرنشان کرد: مراسم 22 بهمن سال جاری در همه جای کشور باشکوهتر از سال پیش برگزار شد ولی استان خوزستان درخشندگی خاصی داشت و مردم با وجود محرومیت های قبلی و مشکلات پیش آمده چند وقت اخیر حضور چشم‌گیر و باشکوهی داشتند که نشان از بصیرت و فهم این مردم است.

گفتنی است که در این کنگره، استاد سعید بیابانکی و حسن صنوبری و شاعران استانی همچون حجت الاسلام سید محمدمهدی شفیعی، عباس حزباوی، مرتضی حیدری آل کثیر، حامد صافی، محدثه الماسی، زهرا آراسته نیا و سایر ادبای استان به شعرخوانی پرداختند./204/9453/ب1

ارسال نظرات