۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۴۹۲۷۰۲
هاشمی خبر داد؛

اجرای طرح شاهد برای ۱۲۰۰دانش آموز قم

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران قم گفت: ۱۲۰۰دانش آموز شاهد و ایثارگر در مقاطع مختلف تحصیلی در قالب طرح شاهد در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.
هاشمی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم، سید جواد هاشمی گفت: تقویت بنیه علمی و کیفیت بخشی به آموزش و پرداختن به امور فرهنگی و پرورشی فرزندان شاهد و ایثارگر  از عمده وظایف ستاد شاهد می باشد.
وی خاطر نشان کرد: انجام اقدامات فرهنگی،‌ تعمیق باورهای دینی،‌ تاکید بر احیا و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و افزایش توان علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر از سوی ستاد شاهد استان پیگیری می شود.  
وی ادامه داد: نسل ایثارگر، یادگاران و ادامه دهندگان راه شهدا و ایثارگران و الگوهای ایثارگری هستند، احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان  در بین این نسل از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: امام رضوان الله با تاسیس بنیاد شهید بر جدیت در امور فرهنگی فرزندان شاهد بسیار تاکید داشتند و امروز این امر از طریق ستادهای شاهد باید بطور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به برنامه های در پیش رو از جمله روز بزرگداشت معلم همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز جانباز گفت: برنامه های مربوط به روز معلم به صورت مشارکتی بین بنیادشهید وآموزش و پرورش با حضور فرهنگیان ایثارگر برگزار می شود.
شیخ الاسلام افزود:  از دست اندرکاران طرح شاهد خواستند تا دانش آموزان طرح پراکنده را جذب مدارس شاهد نموده تا از این طریق برنامه ریزی آموزشی و پرورشی و فرهنگی ایثارگران به صورت منسجم پیگیری گردد.
 وی اضافه کرد: تمام تلاش ستاد شاهد بر تقویت بنیه علمی و تاکید بر امور فرهنگی فرزندان معظم شاهد و ایثارگر است،‌خدمت به نسل ایثارگر  افتخاری برای جامعه فرهنگیان می باشد و آموزش و پرورش در این راستا با جدیت لازم پیگیری می نماید.
 در این جلسه مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران،‌ مدیرکل آموزش و پرورش، معاون فرهنگی و رئیس اداره آموزش بنیاد، ‌معاونین آموزش متوسطه، ابتدایی ،‌‌پرورشی و مسوول ستاد شاهد و رییس اداره ارزیابی عملکرد حضور داشتند./۸۷۲/
د۱۰۲/ج

ارسال نظرات