۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۰۷۵
نایب رییس دوم مجلس:

شهید مطهری عدالت را ضامن انقلاب می دانست

نایب رییس دوم مجلس گفت: شهید مطهری همواره تاکید می کرد که اگر عدالت در جامعه نباشد، حتی انقلاب نیز از بین می رود. 
علی مطهری در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت در همایش حکمت مطهر در دانشگاه صدا و سیما، گفت: اگر بخواهیم ببینیم آرمان شهید مطهری برای انقلاب چه بود، باید فعالیت استاد مطهری در ابتدای انقلاب را مورد توجه قرار دهیم. 

وی افزود: شهید مطهری هموراه تأکید می کرد که اگر عدالت در جامعه جاری نشود، انقلاب با شکست مواجه می شود. 

مطهری با اشاره به نگاه گسترده استاد شهید مطهری، بیان داشت: شهید مطهری در موضوع آزادی بیان و تفکر همواره هشدار می داد که نباید به اسم اسلام جلوی آزادی بیان و تفکر را گرفت. 

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهید مطهری به امر استقلال، آن هم در بخش فرهنگی بسیار تاکید می کرد. استاد شهید همواره تاکید می کرد که باید از فرهنگ داخلی و بومی در کشور بهره گرفت.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره به موضوع استقلال فرهنگی توجه و توصیه می کنند. 

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بی عدالتی در جامعه جاری شود، قطعا این موضوع جامعه را از تعادل خارج می کند و قطعا همین موضوع جو اجتماعی به سوی شانس و پارتی بازی سوق داده می شود.

مطهری با تاکید بر امر عدالت عنوان داشت: ابتدا باید به امور مرتبط با عدالت، ایمان حاصل شود، این نگرش برآمده از اندیشه ائمه اطهار است و ایشان نیز در اجرای عدالت کاملا به داشتن ایمان به هدف عدالت خواهانه تاکید داشتند. 

مطهری در پایان گفت: از صدا و سیما تقاضا می کنیم بیشتر از پیش در بسط و گسترش اندیشه شهید مطهری تلاش کند./202/856/ب1

ارسال نظرات