۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۹۷۲۱۷
گزارش؛

توصیه های انتخاباتی امام خمینی

بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص اصل انتخابات و بایدها و نبایدهای آن توصیه هایی داشتند.
امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی که بنیان انتخابات را در این نظام مردم سالاری گذاشته در خصوص اجرای درست آن توصیه هایی به همه داشته اند که در این گزارش به آن اشاره می شود.

*امام خمینی (ره ) درباره اهمیت حضور و شرکت مردم در انتخابات می فرمایند: این وظیفه ای است الهی وظیفه ای است ملی وظیفه ای است انسانی وظیفه ایی است که ما باید به آن عمل بکنیم همه مان باید در انتخابات شرکت بکنیم.

*امام خمینی (ره ) در این مورد خطاب به کاندیداها و طرفداران آنان می فرمایند: از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی و انسانی را درر تبلیغ برای کاندیدای خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند.

* در بخش دیگری نیز فرمودند: حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترین گناهان استت و موجب سلب عدالت است.

*حضرت امام خمینی(ره) به تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی تاكید كردند: سعی كنید تبلیغات انتخاباتی شما در چهارچوب تعالیم اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از كارهایی كه با شئون اسلام منافات دارد، جلوگیری گردد. باید توجه داشت كه هدف از انتخاب در نهایت، حفظ اسلام است.

*معمار انقلاب اسلامی با بیان آنكه دور كردن مردم از صحنه های انقلاب یكي از اهداف شوم استكبار جهاني و نوكران خارجي و داخلي آنان بوده است، افزودند: ملت پیروز و سرافراز ایران با نمایش قدرت عظیم خود در حوادث گوناگون انقلاب این حقیقت و واقعیت را به اثبات رسانیده و نشان داده‏اند كه از دریاي خروشان وحدت و انسجام آنان چیزي كم نشده و نخواهد شد و جهانخواران ان شاء اللَّه تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس مردم ما را به گور خواهند برد.

*بنیانگذار جمهوری اسلامی، نامزدهای انتخاباتی را از توهین به دیگران منع كرده و سووال كردند: اگر در تبلیغات، حریم مسایل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب، حافظ اسلام می شود؟/۱۳۲۵//۱۰۲/خ

 

ارسال نظرات