۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۹۷۴۵۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مدیریت آینده جهان را بندگان شایسته خدا بر عهده می‌گیرند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: همه چشم‌ها منتظر و دل‌ها امیدوار به ظهور منجی جهان از ظلم و بی‌عدالتی هستند اینکه کسی برای نجات جهانیان می‌آید عقیده تمام مردم دنیا است.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در همه امور با اشاره به بحث انتظار و ظهور گفت: موضوع مهم انتظار و ظهور در حقیقت موضوع تقوای الهی و فرهنگ ایمانی است کسانی که منتظر ظهور انسان کامل و منجی عالم بشریت هستند در حقیقت منتظر تحقق تقوا هستند.

وی در ادامه افزود: چنین افرادی می‌خواهند تقوا را در تمام عرصه‌های زندگی خود مشاهده کنند وقتی که ما به آینده جهان فکر می کنیم این سوال مطرح می‌شود که آینده جهان به کدام سو می‌رود عاقبت این کره زمین و انسان‌ها چه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به پاسخ‌گویی متضاد در برابر پرسش‌های مطرح شده ذهن انسان اظهار کرد: در همه دنیا در خصوص آینده جهان سوالاتی مطرح است که تنها اختصاص به گروه مومنان ندارد بلکه هر انسانی در روی کره زمین فکر می کند که آینده چه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پاسخ نخست این پرسش‌های بشری ابراز کرد: یک جواب این است که آینده بشری سرشار از آشوب، جنگ و بلوا خواهد بود در حقیقت آینده تاریکی و نابودی و کشتار نسل انسان‌ها است آینده فقر، فلاکت و بیچارگی است این پاسخ در واقع پاسخی شیطانی است تمام کسانی که مردم را از مبارزه می‌هراسانند به دلیل اینکه به ذلت تن دردهند حرف شیطان را بیان می‌کنند.
مدیریت آینده جهان را بندگان شایسته خدا بر عهده می‌گیرند

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به پاسخ دوم در خصوص سوالات انسان در مورد آینده بشری خاطرنشان کرد: خداوند متعال می‌فرمایند ما در قرآن و زبور مقدر کردیم که آینده زمین را بهترین بندگان من به عهده می‌گیرند در جواب خداوند آرامش و امید را مشاهده می کنیم این امر موجب می‌شود که انسجام و اتحاد ما جدی شود و دشمنان از ما مایوس و ناامید شوند.

وی در ادامه با اشاره به سه کار مهم پیامبران الهی در رسالت خود تصریح کرد: کار نخست آنها این بوده است که هر کدام از آنها پیامبر پیش از خود را تصدیق می‌کردند کار دوم آنها این بوده است که پیامبر پس از خود را به مردم معرفی می‌کردند کار دیگر آنها این بوده است که پیامبر خاتم را بشارت می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه بشارت حضرت خاتم از سوی پیامبران بزرگوار حالت انتظار را در میان مردم آن دوران ایجاد کرده بود تصریح کرد: پیامبران نشانه‌های ظاهری و باطنی پیامبر خاتم را به همراه حوادث و وقایعی که در دوران پیامبری آن بزرگوار اتفاق می‌افتاد برای مردم بازگو کرده بودند امامان معصوم هم به مانند پیامبران امام پیش از خود را تصدیق امام پس از خود را معرفی و ظهور امام آخرین را هم به مردم بشارت می‌دادند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه انتظار برای ظهور امام عصر(عج) را منوط به خبر دادن انبیای الهی و امامان معصوم دانست و ابراز کرد: این انتظار برای فرج از آنجا نشات می‌گیرد که هر کدام از امامان معصوم (ع) به آمدن امامی بشارت دادند که جهان را از ظلم و ستم نجات داده و عدالت را برقرار می‌کند در زمان آن بزرگوار احکام اسلام جاری می‌شود و فقر و گرفتاری‌ها برچیده می‌شود.

وی در پایان گفت: همه چشم‌ها منتظر و دل‌ها امیدوار به ظهور منجی جهان از ظلم و بی‌عدالتی هستند اینکه کسی برای نجات جهانیان می‌آید عقیده تمام مردم دنیا است ما مسلمانان می‌دانیم چه کسی می‌آید و برنامه‌هایش برای برپایی عدالت در جهان چه چیزهایی است امام برای احیای دین، قرآن و عدالت می‌آید و تمام جزئیات برنامه‌های آن حضرت برای ما تشریح شده است./۲۰۱/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات