۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۹۹۳۵۹
حماسه ۹۶/

گزارش میدانی/تمهیدات موجود مانع بروز هر گونه تخلف در امر رأی گیری

نمایندگان کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در گفت و گو با رسا به سلامت در انتخابات اذعان داشتند و تأکید کردند، از چندین ارگان و نهاد بر انتخابات نظارت دارند که مانع بروز هر گونه تخلف و تقلبی خواهد دشد.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از مهمترین اصولی که در هر انتخابات در سطح جهان باید رعایت شود، سلامت آن است؛ انتخابات در جمهوری اسلامی ایران سالم ترین انتخابات در کل جهان است که از ابتدای انقلاب تا کنون هیچ گونه تخلفی در این کشور اسلامی صورت نگرفته است.

در این زمینه به گفت و گو با برخی نمایندگان کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ناظران شعبات شورای شهر و روستای استان قم مستقر در شعبه های رأی گیری پرداخته ایم.

مجتبی علامه، نماینده آقای روحانی در یکی از شعب رأی گیری قم اظهار داشت: شعبه رأی گیری 314 شهر مقدس قم از ساعت 8 صبح رأی گیری را آغاز کرده است و خوشبختانه تا کنون شاهد هیچ گونه تخلفی در این شعبه نبوده ایم.

وی درباره شیوه نظارت نمایندگان کاندیداها و ناظران هر شعبه در امر رأی گیری، ابراز کرد: در صورت بروز و مشاهده هر گونه تخلف از سوی هر فردی، گزارش آن تهیه و تظیم شده و در اختیار بازرسان حاضر در شعب رأی گیری قرار داده می شود.

نماینده آقای روحانی در شعبه رأی گیری 314 قم تصریح کرد: ستاد انتخاباتی روحانی در قم حدود 700 نفر را بر حضور در شعب رأی گیری در استان قم آموزش داده است تا در صورت بروز هر گونه تخلف و مشکلی مراتب را به ناظران اطلاع دهند.

سپس با مجتبی صالح پور نماینده حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در یکی از شعب رأی گیری در بوار شهید نواب قم به گفت و گو پرداختیم که درباره انتخابات سالم، بیان داشت: نظارت ها از چند ارگان و نهاد به شکل ویژه وجود دارد و هیچ کس نمی تواند ادعای تقلب و تخلف در انتخابات را داشته باشد.

نماینده حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در یکی از شعب رأی گیری شهر مقدس قم، ابراز کرد: برگزاری چنین انتخابات پر شور و نشاط و سالمی پاسخ محکم و کوبنده ای بر دهان دشمنان و گویان است.

خانم اکرم میرزاخانلو، نماینده آقای روحانی در شعبه دیگری با بیان این که برگزاری انتخابات سالم از مهمترین ویژگی های انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این دوره از انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و مسؤولان تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه سالم تر آن می کنند.

وی افزود: آرامشی که در زمان برگزاری انتخابات و اخذ رأی وجود دارد، پس از انتخابات نیز باید وجود داشته باشد و در هر وهله به مرّ قانون عمل شود؛ از طرف دیگر با توجه به تمهیداتی که دیده شده، امکان هیچ گونه تخلفی در شعب رأی گیری وجود نخواهد داشت./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات