۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۹۹۸۹۸
در نشستی خبری تشریح شد؛

ویژه برنامه های ماه رمضان حرم کریمه اهل بیت

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از خدمت رسانی هزار و ۲۰۰ خادم به زائران و مجاوران آستان بانوی کرامت در ایام ماه مابرک رمضان خبر داد.
جهانگیر زاده حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جواد جهانگیر زاده امروز در نشت خبری تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان که در ساختمان کریمه اهل بیت(ع)  آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که تعداد خادمان جهت انجام امور خدماتی حرم مطهر در ایام ماه مبارک رمضان 780 نفر هستند، اظهار داشت: این خادمان در زمینه های انتظامات، کفشدارها ، امانتداری‌ها، سالمندان، دربانان و توزیع افطاری به ارائه خدمات آستان خواهند پرداخت.

وی افزود: مجموع خادمان فرهنگی برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران در ایام ماه مبارک رمضان 420 نفر خواهد بود که شامل(کارشناسان پاسخگویی و مشاوران، خادمان برنامه های قرآنی و برگزاری مراسم و محافل و دیگر برنامه های فرهنگی هستند) که در مجموع در ماه مبارک رمضان امسال هزار و 200 خادم به زائران و مجاوران خدمت رسانی خواهند کرد.

رییس ستاد آیین های فاطمی با بیان اینکه محفل عظیم ترتیل خوانی قرآن کریم به عنوان اولین و عظیم ترین محفل ترتیل خوانی عمومی در جهان اسلام، امسال همچون سال های گذشته در آستان مقدس حضرت معصومه(س)برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه تاثیر به سزایی در دفاع از عشق و علاقه قرآنی شیعیان و همچنین پاسخی بوده به اتهاماتی که بر شیعیان وارد می کنند و این برنامه مورد تایید و تاکید مراجع معظم تقلید است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از پخش گسترده محفل ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه های ملی و بین المللی (شبکه 3 ، نور و بسیاری از شبکه های بین المللی) خبر داد و افزود: این محفل نورانی در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 15 در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود و کرسی تلاوت  این محفل نورانی را اساتید و مرتلین ممتاز و برجسته بین المللی برعهده دارند.

جهانگیر زاده همچنین از برگزاری دوره های ارتقایی برای مرتلین از سوی شورای قرآن آستان مقدس که با مسؤولیت حجت الاسلام والمسلمین استاد شهیدی و همراهی شش تن از اساتید قرآنی از جمله استاد پرهیزگار، استاد قاسمی  خبرداد و تصریح کرد: در طول سال جلسات منظمی با حضور این اساتید برای مرتلین برگزار شده است.

وی از برگزاری برنامه ترنم باران با محوریت (ترتیل خوانی ویژه نوجوانان)  خبرداد، اظهار داشت: این برنامه سندی است بر انس نوجوان شیعی با قرآن و اهل بیت(ع) که این برنامه از شبکه های دو سیما، شبکه امید، شبکه استانی نور ، هدهد و تعدادزیادی از مراکز استان ها و شبکه های برون مرزی پخش می شود و یادآوری می شود که این برنامه از 29 شعبان از  ساعت 18:30 تا 19:30در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد:  محفل ترتیل خوانی نوجوان شامل تلاوت نیم جزء از کلام وحی (با توجه به نوجوان بودن مخاطبان)، اجرای جنگ قرآنی ( با حضور کارشناس روحانی جهت بیان احکام، بیان نکات اخلاقی و معارفی، اجرای مسابقه، میان برنامه ها در قالب موشن گرافیک ، تقدیر از نوجوانان نخبه در حوزه های آموزشی، علمی، پژوهشی، فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی می شود.

جهانیگر زاده ادامه داد: محفل قرآنی مائده نور با محوریت ترتیل خوانی ویژه بانوان با تلاوت یک جزء از کلام وحی توسط مرتلین خواهر، بیان تفسیر آیات منتخب هر جزء، بیان احکام و اجرای مسابقه همه روزه از ساعت 11 در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار خواهد شد.

وی از اجرای برنامه ضیافت افطاری ویژه ماه مبارک رمضان در آستان مقدس بانوی کرامت خبر داد،گفت: توزیع افطاری ساده میان زائران و نمازگزاران آستان مقدس، به صورت روزانه 11هزار عدد که در طول ماه 330 هزار افطاری می شود، توزیع خواهد شدکه برای سفره های برادران شبستان بزرگ حضرت نجمه خاتون و برای خواهران صحن مسقف حضرت صاحب الزمان(عج) در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد آیین فاطمی اظهار کرد: در مجموع بسته بندی و آماده سازی و توزیع بسته های افطاری از سوی 550 نفر از خادمان محترم آستان انجام می شود و همچنین در ایام ماه مبارک رمضان امسال به صورت روزانه 3 هزار 500 پرس غذای گرم در مهمانسرای حرم مطهر برای مهمانان و خادمان آستان مقدس توزیع خواهد شد.

جهانگیر زاده از راه اندازی ایستگاه های صلواتی در صحن جواد الائمه جهت عرضه افطاری به زائران و مجاوران خبرداد، گفت:  این افطاری شامل: حلیم، خرما، چای، شربت و نان،پنیر و سبزی خواهد بود.

وی افزود: رواق های مختلف آستان با توجه به برنامه های فرهنگی و ایام ماه مبارک رمضان فضا سازی خواهد شد و همچین در رمضان امسال در ساعات اوج حضور زائران و نمازگذاران ایستگاه‌های راهنمایی زائر در محل های تردد، فعال خواهند بود و به راهنمایی زائرین خواهند پرداخت که محل‌های ایستگاههای زائر به شرح ذیل  شامل بلوار بهار، جنب در 17صحن جامع فاطمی، جنب فروشگاه کتاب آستان مقدس میدان آستانه، بین در 1 و 2 خواهد بود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژ برنامه های شب قدر در آستان مقدس گفت: برنامه های شب قدر رد تمامی رواق ها و شبستان های آستان اجرا خواهد شد و  زمان اجرای برنامه ها از ساعت 22 تا 2:30 بامداد خواهد بود که در شب 19 ماه مبارک رمضان دعای توسل از سوی هیأت جانبار اجرا خواهد شد، دعای ابوحمزه توسط حجت الاسلام حائری، دعای جوشن کبیر از سوی حاج حسن شالبافان و سخنرانی شب 19 با حضور حجت الاسلام میرباقری انجام می شود.

جهانگیر زاده ادامه داد: در شب 21 ماه مبارک رمضان بیان احکام در میان نماز جماعت با حجت الاسلام وحیدپور، دعای کمیل با حضور جواد برزگر، دعای جوشن کبیر با حضور حاج عباس حیدرزاده و مراسم سخنرانی این شب با حضور شحجت الاسلام رفیعی برگزار می شود.

وی افزود: در شب 23 ماه مبارک رمضان نیز دعای ابوحمزه با حضور حجت الاسلام ضیایی،ترتیل سوره های وارده، دعای جوشن کبیر با حضور سید علی حسینی نژاد و مراسم سخنرانی با حضور آیت الله سعیدی انجام می شود.

رییس ستاد آیین های فاطمی با بیان اینکه آستان مقدس حضرت معصومه(س) آمادگی خود را برای دریافت هدایا و نذورات نقدی و غیر نقدی تمامی مشتاقان در مورد مشارکت زائران و مجاوران این حرم کبریایی برای برپایی سفره های افطار و انجام امور قرآنی در ماه مبارک رمضان اعلام  می کند، گفت: دریافت نذورات به صورت حضوری با مراجعه به تمامی دفاتر هدایا و نذورات آستان مقدس در اماکن مختلف حرم مطهر و به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت آستان مقدس و همچنین از طریق سامانه USSD با شماره گیری (# 251*741*)  در این ماه جذب خواهد شد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات