۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۰۰۴۷۳
ولایتی:

انتخابات ۲۹ اردیبهشت تقویت‌ کننده اتحاد ملی است

ولایتی با بیان اینکه انتخابات ۲۹ اردیبهشت تقویت‌ کننده اتحاد ملی است، گفت: نتیجه‌ای هم که از این انتخابات مردمی حاصل شد، به نفع ملت مسلمان و بزرگ ایران است.
ولایتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۱۵ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل، گزارشی از برگزاری همایش نقش صفویه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ارائه داد.

وی در این زمینه گفت: اولین هدف از برگزاری این همایش، روشنگری و زدودن ابهام از روند فراگیر شدن تشییع در ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل افزود: سلسله صفویه به عنوان یک حکومت شیعی، نوآوری‌ها و ابداعات فراوانی در اکثر زمینه‌ها مانند معماری، ادبیات، فقه و... داشته‌اند.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: اکثر کشورهای منطقه سعی دارند تا با تحریف تاریخ، مفاخر فرهنگ و تمدن ایران را به نام خود مصادره کنند.

پس از سخنان امام جمعه اردبیل، دکتر علی‌اکبر ولایتی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه که در 29 اردیبهشت در کشورمان به دست ملت بزرگ ایران اتفاق افتاد، تقویت‌ کننده وحدت و اتحاد ملی استدکتر علی‌اکبر ولایتی: آنچه که در 29 اردیبهشت در کشورمان به دست ملت بزرگ ایران اتفاق افتاد، تقویت‌ کننده وحدت و اتحاد ملی است.

وی افزود: نتیجه‌ای هم که از این انتخابات مردمی حاصل شد، قطعاً به نفع ملت مسلمان و بزرگ ایران است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از تحولات منطقه غرب آسیا ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه به ‌عنوان کارگزار آمریکا در منطقه عمل می‌کنند.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح چرایی برخی از موضع گیری‌های منفی  پیرامون حکومت صفویان نیز گفت: ریشه منازعه بر سر صفویان به دوران تسلط غرب‌گرایان در پس از مشروطه بازمی‌گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بعد از حمله مغول، آن حکومتی که توانست ایران را در قالب یک کشور واحد احیاء کند، حکومت صفویان است.

دکتر ولایتی ادامه داد: یکی از اقدامات صفویان برای احیای فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران، رواج و تشویق شاهنامه و شاهنامه‌خوانی  بود.

وی با تشریح بخشی از تاریخ مبارزات ضد استعماری صفویان گفت: پرتقالی‌ها تا نیمه نخست قرن 20 در شرق آسیا حضور استعماری خود را حفظ کردند و تنها صفویان بودند که در اوایل قرن 15 میلادی پرتقالی‌ها را از خلیج‌فارس بیرون کردند.

در ادامه جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، موضوع «همایش زکریای رازی» در دستور کار قرار گرفت و گزارشی در این زمینه ارائه شد./۹۹۸/د۱۰۲/س

ارسال نظرات