۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۲۲۷۵
حجت الاسلام مؤمنی:

تعهد زوجین به یکدیگر راه مقابله با فساد و تباهی است

استاد حوزه علمیه گفت: تعهد زوجین به یکدیگر پایه‌های زندگی را مستحکم کرده و مانع فساد و تباهی فردی و اجتماعی زوجین می‌شود.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان به همت هیات رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: انجام عبادات واجب و مستحب باید انسان را به مسیر عقلانیت سوق دهد.

وی افزود: انسان با تقویت لشکریان عقل می‌تواند به مقابله با اعوان و اعصار شیطان درونی و بیرونی بپردازد، تقویت لشکریان عقل با انجام اعمالی مانند اقامه نماز اول وقت، انس با قرآن کریم، انجام نوافل و دوری از گناه میسر می‌شود.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه انسان در دورن خود سیر دارد، بنابراین برای رسیدن به درجه انسانیت باید برخی از امور درونی در انسان ایجاد شود، ابراز کرد: قناعت یک امر درونی و فارغ از فقر و اسراف است، انسانی که اهل قناعت نباشد طمّاع می‌شود، طمع انسان را از دایره دین خارج می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زیاده طلبی انسان را از درک واقعیت باز می‌دارد، تعبد و تعهد زوجین به یکدیگر پایه‌های زندگی را مستحکم کرده و مانع فساد و تباهی فردی و اجتماعی زوجین می‌شود.

وی پاک کردن روح و جان از رذائل اخلاقی را از دیگر وظایف انسان دانست و گفت: غرور، ریا، دروغ و هر گونه گناه دیگر انسان را از مسیر حق دور می‌سازد، انسان با توکل و توسل به خداوند و ائمه معصومین(ع) می‌تواند به راحتی رزائل اخلاقی را از وجودش دور کند.

حجت الاسلام مؤمنی مبارزه با نفس را از دیگر اموری دانست که انسان را در مسیر رسیدن به کمال یاری می‌کند، اظهار داشت: خداوند پاداش کسی را که به جهاد اکبر بپردازد را در همین دنیا به او عطا می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تحمل سختی‌ها و آزارهای دیگران، بیان کرد: تحمل زخم و زبانها و صبر در مقابل سختی ها و ابتلائات انسان را در سیر الی الله قرار می‌دهد./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات