۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۰۳۲۲۹
امام جمعه بجنورد:

مردم‌سالاری دینی از یادگارهای امام راحل است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام خمینی(ره) مردم‌سالاری دینی را برای ملت ما به ارمغان آورد و آن را در قالب نظام اسلامی نهادینه کرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در جمع طلاب و روحانیان سطح چهار حوزه علمیه خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام نیمه خرداد اظهار داشت: هرچند امام خمینی (ره) اکنون از میان ما رفته است؛ اما هیبت، قدرت، چشم‌انداز و رویکردهای امام راحل در میان ما وجود دارد.

امام جمعه بجنورد افزود: دشمنان در پی از بین بردن یاد و خاطره حماسه‌های انقلاب و دفاع مقدس هستند؛ از این‌ رو همه آحاد مردم به‌ ویژه مسؤولان نظام باید پیام‌هایی که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران برای ما به یادگار گذاشته است را برای نسل جدید تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) قدرت مردم را باور داشت، گفت: امام(ره) ثابت کرد مردم در جامعه دینی همه‌کاره‌ هستند و در عمل مردم‌سالاری دینی را در قالب نظام اسلامی نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه اکنون نتیجه این رویکرد در جامعه ما مشهود بوده و مدعیان دموکراسی در برابر این مردم‌سالاری حرفی برای گفتن ندارند، اظهار داشت: مردم‌داری و مردم‌سالاری در اندیشه‌های امام خمینی(ره) از جایگاه بالایی برخوردار بود.

استاد درس خارج فقه حوزه‌های علمیه خراسان شمالی امام خمینی(ره) را الگوی تمام‌عیار در همه زمینه‌ها دانست و گفت: تواضع و اخلاص از ویژگی‌های شاخص بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی انقلاب را موقوفه امام خمینی(ره) خواند و افزود: پس از ارتحال جانسوز امام خمینی(ره) سکان هدایت کشتی انقلاب به دست رهبر معظم انقلاب به‌ عنوان جانشینی شایسته سپرده شد و معظم له تاکنون به لطف الهی و به دلیل داشتن بصیرت، تیزبینی و موقعیت‌شناسی این امر مهم را به بهترین نحو ممکن انجام داده و در آینده نیز این‌گونه خواهد بود.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مقابل کسانی که می‌خواهند در برابر انقلاب و انقلابی بایستند ایستادگی کرده است، ادامه داد: با سیاست‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب سیاست‌های مستکبران نقش بر آب شده است و با گذشت سال‌ها از رحلت بنیانگذار انقلاب، هنوز راه و آرمان امام زنده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت قیام 15 خرداد گفت: قیام خونین 15 خرداد سال 1342 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و سرآغاز حرکت ملت ایران برای ریشه‌کنی رژیم طاغوت پهلوی و استقرار حکومت دینی در کشور بوده؛ از این‌ رو اهمیت ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حرکت امام در 15 خردادماه منشأ آثار و برکات فراوانی شد، خاطرنشان کرد: این قیام برگرفته از مکتب عاشورا بود و عمق دشمنی آمریکا و عوامل استکبار با مردم مسلمان ایران را به نمایش گذاشت؛ اما پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 و توجه به ارزش‌های اسلامی ثمره این قیام بزرگ بود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات