۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۰۳۴۳۲
حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

نیکو سخن گفتن با مردم از مصادیق حسن خلق است

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: از مصادیق حسن خلق نیکو سخن گفتن با مردم است که خداوند خود خریدار آن است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر به سخنرانی پرداخت و گفت: رسول گرامی اسلامی می‌فرمایند: اگر حسن خلق داشته و اهل مستحبات باشید به شما مراتب عالیه از بهشت را عطا خواهد کرد.

وی افزود: حسن خلق چنان در نظر خداوند ارزش دارد که سیئات شخص را به حسنات تبدیل می‌کند.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه حسن خلق به دو دسته زبانی و رفتاری تقسیم می‌شود، عنوان کرد: درباره حسن خلق خداوند به بندگان خود دستور داده که با دیگران خوب صحبت کنند، نیکو سخن گفتن با دیگران هنری است که خداوند خریدار آن است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نخستین نعمتی که خداوند بعد از خلقت انسان به او عطا کرده سخن گفتن است.

وی با اشاره به آیه 22 سوره روم که خداوند زبان را قدرتی از قدرتهای آفرینش معرفی می‌کند، ابراز کرد: از آیات و نشانه‌های خداوند آفرینش آسمان‌ها و زمین و اختلاف گویش‌های شماست که اگر اهل یقین باشید به خدا می‌رسید.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه زبان ترجمان عقل شما است، عنوان کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: بیشترین لغزش انسان در زبان او است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه محققان 190 آفت را اختصاص به زبان دانستند، گفت: یکی از این آفت‌ها غیبت است که گناه آن برابر با زنا می‌باشد، گاهی ضربه زبان از ضربه شمشیر بیشتر است.

وی در پایان با تاکید براینکه مراقب زبان خود باشید، خاطرنشان کرد: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: عاقل کسی است که زبانش پشت قلبش قرار دارد؛ یعنی پیش از اینکه سخن بگوید به سخن خود فکر می‌کند./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات