۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۰۴۲۵۹
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

کینه اصحاب جمل مانع دفن پیکر امام حسن در حرم نبوی

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه امام حسن(ع) ختم کننده جنگ جمل بود، گفت: کینه اصحاب جمل جسم بی جان امام حسن(ع) را آماج تیرهای دشمنان قرار داد.
امام حسن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم ایزدی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در رواق حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه امام حسن(ع) در دوران حیات امام علی(ع) مانند یک سرباز جان برکف در رکاب ایشان بود و همواره مطیع امر امام زمان خود بودند، گفت: پس از شهادت امام علی(ع) امام حسین(ع) نیز برای امام حسن(ع) همچون سربازی جان برکف و مطیع امر برادر بودند.

وی افزود: با وجود اینکه دشمنان و افراد منافق سعی داشتند میان امام حسن و امام حسین(ع) تفرقه و اختلاف ایجاد کنند، افزود: امام حسین(ع) همواره در برابر سخنان این عده می فرمودند که من فدایی امام حسن(ع) هستم و هیچگاه امام حسین(ع) قدمی خلاف فرمان برادر بر نداشتند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به رشادت امام حسن(ع) در جنگ جمل تصریح کرد: جنگ جمل تمام نمی شد و خاتمه نمی یافت اگر امام حسن(ع) با نیزه خود شتر جمل را نمی کشت زیرا افراد نادان بر گرد این شتر که همان شیطان بود گردآمده بودند و با وجود نصایح امام علی و امام حسن(ع) حاضر به کوتاه آمدن نمی شدند.

خانم ایزدی ادامه داد: همین موضوع موجب کینه اصحاب جمل از ایشان شد و موجب شد که یکی از همسران رسول خدا(ص) از دفن ایشان در حرم رسول خدا(ص) جلوگیری کرده و دشمنان جسم بی جان ایشان را آماج تیرهای خود قرار دهند.

خانم ایزدی با بیان اینکه متأسفانه عده ای قصد دارند که از صلح امام حسن(ع) با معاویه به عنوان ابزار سازش با دشمنان استفاده کنند، گفت: امام حسن(ع) هرگز در مقابل معاویه کوتاه نیامد و مفاد صلح ایشان با معاویه به گونه ای است که نه تنها معاویه را مجبور به پذیرش شروط خود کردند بلکه با این مفاد صلح امکان قیام ائمه(ع) از جمله امام حسین(ع) را فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر امام حسن(ع) یاری داشت با آنها قیام می کرد، گفت: فریب مهم ترین ابزار معاویه و تمامی طاغوتیان برای مقابله با حق است.

این استاد حوزه افزود: باید دقت کرد که هر چند این ها مکر و حیله به کار ببرند باز خداوند حیله و مکر آنها را خنثی خواهد کرد و آیه«وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ» مصداق این کلام است.

خانم ایزدی با تأکید براینکه معاویه سعی داشت با صلح امام حسن(ع) و عمل نکردن به مفاد این صلح برای همیشه امامت را از عرصه تاریخ محو کند، یادآور شد: امام حسن(ع) با وجود اینکه با معاویه صلح کرد اما اجازه نداند که معاویه به صورت آشکارا اسلام را نقض کند اما همین که نقض اسلام به صورت آشکار از جانب یزید اتفاق افتاد بستر قیام امام حسین(ع) علیه بنی امیه فراهم شدو به این ترتیب مقام امامت حفظ شد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات