۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۰۴۴۸۹
معاون فرهنگی قوه قضاییه عنوان کرد؛

رصد مسائل فرهنگی در دستگاه قضا

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه در حوزه فرهنگ نیازمند برنامه ریزی و قانون هستیم، گفت: تیم های بازرسی به استان ها اعزام و مسائل فرهنگی در دستگاه قضا رصد می‌شود.
صادقی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در نشست تخصصی تعالی فرهنگی در دستگاه قضایی با اشاره به بحث فرهنگ و اهمیت آن در جامعه امروز گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در سخنانشان بر مقوله فرهنگ تاکید داشتند و حتی موضوع فرهنگ را از مسائل دیگر از جمله اقتصادی، مهم تر می دانند.

وی افزود: در جایی به صراحت تاکید کردند  برای اینکه مساله فرهنگ در چشم نخبگان جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کند، باید همه  تلاش ویژه ای کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه  همه چیز مترتب بر فرهنگ است، گفت: رییس قوه قضاییه  هم تاکیدات فراوانی بر این مقوله داشتند و معاونت فرهنگی را هم بر این اساس تشکیل دادند. 

صادقی افزود: فرهنگ دو بخش اعم از آشکار و پنهان دارد که جنبه های پنهانی آن بسیار است. باید در مساله فرهنگ نگاهمان نظام واره و نگرشمان علمی باشد.

معاون رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند دانش و تجربه برای فرهنگ هستیم. اگر دانش و تجربه وعلم کنار بگذاریم به مسایل سلیقه ای دچار می شویم،بنا بر این لازم است فرهنگ را بشناسیم و اهمیت و کارکرد فرهنگ را بدانیم. 

وی تصریح کرد: در امور فرهنگی نیازمند به قانون هستیم و باید  الگوسازی، نیروسازی، تشکل سازی و گفتمان سازی و تولید ادبیات  کنیم.

وی ضمن تعریف سازمان متعالی، گفت: این سازمان، سازمانی است که نیازها و انتظارات کلیه ذی نفعان را به نحو مطلوبی محقق و متعادل سازد. تعالی سازمانی یعنی رشد و ارتقای سطح سازمان در تمامی ابعاد به طوری که موفقیت بلند مدت سازمان را در تامین متوازن نیازها و انتظارت مخاطبات و ذی نفعان تضمین کند و این مدل تعالی سازمانی جامع ترین مدل است. 

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد :تعالی سازمانی که ما دنبال می کنیم یکی از مدل های جامع نگر است.

وی از اعزام تیم های بازرسی به استان ها خبر داد و گفت: به منظور ارزیابی، تیم های بازرسی به استان ها اعزام و مسائل فرهنگی در دستگاه قضا رصد می شود./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات