۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۰۴۵۷۴
رییس ستاد عتبات عالیات لرستان خبر داد؛

ساخت درب سرداب امام زمان در لرستان

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: در ساخت درب سرداب امام زمان(عج) در لرستان هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، جعفر حقی پور، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، سکشنبه شب در مراسم رونمایی از درب سرداب امام زمان(عج) که در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد برگزار شد، گفت: مردم لرستان در ساخت درب سرداب امام زمان(عج) به خوبی ایفای نقش کردند.

وی با بیان اینکه برای ساخت این درب سرداب هشت میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: بخش اعظمی از آن از سوی نذورات مردمی لرستان تأمین شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان یادآور شد: دو کیلوگرم طلای 24 عیار با مکانیزم خاص، 700 کیلوگرم مس و 2.5 مترمکعب چوب ساج از کشور برمه در ساخت این درب به کار برده شده است.

حقی پور در ادامه عنوان داشت: 102 قطعه میناکاری، 13 متر شیشه و مقداری استیل نیز در ساخت درب سرداب امام زمان(عج) استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در طول 12 سال گذشته 120 میلیارد ریال نذورات مردمی از طرف مردم لرستان به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا شده است، خاطرنشان کرد: 90 میلیارد ریال از این مبلغ نذورات نقدی بوده است.

حقی پور یادآور شد: از دیگر نذورات مردم استان لرستان می توان به 15 کیلوگرم طلا، دو هزار و 550 مترمربع سنگ چینی و کریستال و 80 تن کاشی نام برد.

وی با بیان اینکه درب سرداب امام زمان(ع) تا پایان ماه مبارک رمضان در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد در معرض دید عموم قرار می‌ گیرد، اظهار داشت: پس از پایان ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های استان لرستان گردانده خواهد شد./۲۰۳/۹۴۵۱/ب۱

ارسال نظرات