۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۰۸۳۴۳
آیت‌الله صفایی بوشهری:

بانک‌ها باید به مردم در جهت کارآفرینی خدمت کنند

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: بانک‌ها باید به مردم در جهت کارآفرینی خدمت کنند ولی الان مردم با پرداخت سودهای زیاد به بانک‌ها خدمت می‌کنند.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به اهم مشکلات اقتصادی گفت:۲۴ درصد از طلاق‌ها در استان بوشهر به دلیل مشکلات اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: اقتصاد مسأله مهم است ولی مسأله اصلی زندگی انسان بر اساس عبودیت و فرهنگ است.

امام‌جمعه بوشهر افزود: اقتصاد نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می‌کند تا جای که اگر انسانی فرهنگی ضعیف داشته باشد موجب این می‌شود که ایمان و تقوای خودش را از دست دهد، فقر موجب بی‌ایمانی می‌شود به همین دلیل اقتصاد در اسلامی خیلی مهم است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ تلاش و کار یک‌بعدی از سبک زندگی اسلامی است، تأکید کرد: در سبک زندگی اسلامی انسان‌های که سستی می‌کنند و اهل کار نیستند مضموم هستند، فرهنگ اسلامی تلاش و کوشش است، کار کردن در عبادت است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: باید جوانان ما به سمت سبک اقتصاد خصوصی یعنی تعاونی و شخصی بروند و دولت‌ها باید شرایط و فضا را آماده کنند.

امام‌جمعه بوشهر افزود: شرایط فعلی و ارائه تسهیلات اصلاً فراهم نیست و بانک‌ها باید به مردم در جهت کارآفرینی خدمت کنند ولی الان مردم با پرداخت سودهای زیاد به بانک‌ها خدمت می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود کسانی که سرمایه‌دار هستند، سرمایه خود را در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند، خیرین باید تولیدی‌های اشتغال‌زایی درست کنند، در شرایط کنونی این کار شما در حکم کار خیر و ساخت مسجد و مدرسه را دارد. 

وی اظهار داشت: با این‌همه صنایع دریایی و منابع طبیعی در استان  ۱۲۳ هزار نفر یعنی ۱۲ درصد جمعیت استان بوشهر بیکار داریم، در خصوص صنایع پتروشیمی در حدی یک کارخانه صنایع پایین‌دستی مثل تولید پلاستیک زباله هم در استان نداریم./ ۸۴۶/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات