۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۱۰۰۷۴
استاد حوزه و دانشگاه:

غرور و تکبر آفت زندگی مشترک است

استاد حوزه و دانشگاه غرور و تکبر را آفت زندگی مشترک دانست و گفت: زوجین در سایه پرهیز از غرور و تکبر است که می‌توانند به یکدیگر ابراز محبت کرده و مزه شیرین زندگی مشترک را درک کنند.
نیلیچی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فروغ نیلچی‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: احترام به همسر رمز موفقیت زوجین در زندگی مشترک است.

وی افزود: اگر قرار باشد زوجین در زندگی مشترک یک رفتار خوب و خلاقانه داشته باشند باید از بخشهای پیدا و پنهان قلب یکدیگر مراقبت کنند.

نیلچی‌زاده غرور و تکبر را آفت زندگی مشترک دانست و اظهار داشت: زوجین در سایه پرهیز از غرور و تکبر است که می‌توانند به یکدیگر ابراز محبت کرده و مزه شیرین زندگی مشترک را درک کنند. زوجین باید به سکوت و سخن گفتن به موقع توجه ویژه داشته باشند موقعیت شناسی در همه زمینه‌ها از اصول موفقیت در زندگی مشترک به شمار می‌رود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مقدار و زمان دو کلید طلایی رمز خوشبختی در تسخیر قلب همسر و افراد خانواده محسوب می‌شود، ابراز کرد: انسان در هنگام عصبانیت و خشونت در وجودش حس نیازمندی به کشف راهکاری برای تبدیل عصبانیت به غم و غم به شادی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: واکنش‌ انسان در هنگام ناراحتی متفاوت است گاهی واکنش انسان در برابر ناراحتی با عصبانیت، گریه و یا حتی خنده ظاهر می‌شود که این امر بیش از عوامل بیرونی بیشتر مربوط به خود انسان می‌شود‌.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: گاهی انسان به تصور اینکه اطرافیان منجر به عصبانی شدن او شده‌اند آنان را مقصر قلمداد می‌کند در حالی که اطرافیان علت بروز شادی و خشم او نیستند بلکه حالات درونی خودش عامل اصلی این امر بوده و دیگران تنها اثری بر حالات درونی او داشته‌اند.

نیلچی‌زاده در تبیین اینکه خودشناسی انسان را به واکنش‌های رفتاری نیکو سوق می‎دهد، گفت: انسان به هر میزان که بتواند خشم خود را به غم و غمش را به شادی تبدیل کند به همان مقدار مشکلاتش کاهش می‌یابد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان‌ اگر بداند که حیات دنیوی همانند خوابی است که با مرگ بیدار می‌شود، دیگر غم و شادی برای او تفاوتی نخواهد داشت چون دلبستگی دنیوی برای او وجود ندارد که با کسب دنیا خوشحال و با از دست دادن چیزی اندوهگین شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه نگرش، بینش، منش و گرایش مومن به گونه‌ای است که در این دنیا زیبا زندگی کرده و با زیبایی از امور تلخ را عبور می‌کند./۸۰۷/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات