۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۱۱۳۳۱
امام جمعه رفسنجان:

فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ترویج داده شود

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه دشمن به ارزش های اسلام و مبانی اعتقادی و مذهبی جوانان ما حمله کرده است، گفت: باید به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بیشتر توجه شود و این امر سبب استحکام بنیان خانواده ها می شود.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: حجاب زینت زن است که در سوره مبارکه احزاب آیه 59 حجاب را یک واجب الهی شمرده و اگر اسلام به حجاب تأکید دارد بدون تردید دلیل آن استحکام نهاد خانواده است.

وی بیان کرد: از این رو اسلام به بنیان خانواده توجه بسیار دارد و در آیات و روایات بر عفت و حجاب زن و مرد تأکید شده است، امروز ما به عفت نیاز داریم و زنان و مردان جامعه باید پاک دامن باشند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه حجاب مهم ترین عامل حفظ کرامت زن است، تصریح کرد: چادر بهترین نوع این حجاب است و دشمنان اسلام برای اینکه جامعه اسلامی را از هویت دینی و اخلاقی و اسلامی خالی کنند، حجاب را هدف قرار دادند.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: دنیای غرب حجاب را برای زنان محدودیت می داند، در حالی که اسلام مصونیت و حفاظت از کرامت زن را مهم می داند و مسأله پوشش اسلامی و رعایت موازین شرعی سبب مصونیت فردی و اجتماعی می شود.

وی یادآور شد: تربیت و پرورش مردان عفیف در دامن زنان مومن و باحجاب انجام می گیرد، بنابراین وظیفه زنان در حفظ عفاف و حجاب سنگین است و بی‌حجابی عامل بروز بسیاری از آسیب ‌های اجتماعی است.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: حجاب و عفاف منشور دین اسلام است و باید همه ما برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب تلاش کنیم، این امر سبب استحکام بنیان خانواده ها می شود و حجاب و عفاف یک فریضه الهی است.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه دشمن به ارزش های اسلام و مبانی اعتقادی و مذهبی جوانان ما حمله کرده است، خاطرنشان کرد: باید به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بیشتر توجه شود./۳۰۲/۹۷۰۹/ب۱

ارسال نظرات