۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۱۴۶۱۲
خامه‌‌یار:

فعالیت مساجد شبانه روزی شود

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که باید تقویت شود سحرخیزی است و باید درب مساجد به صورت شبانه‌روزی باز بماند.
مجمد خامه یار

محمد خامه یار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که ما برای جذب مردم و به خصوص نسل جوان به نماز از مهدکودک تا بیمارستان برنامه داریم، اظهار داشت: کانون‌های پرورشی آموزش‌وپرورش کارهای نمازشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و باید پاسخگو باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این که اگر نهادهایی که ما با آن‌ها تفاهم‌نامه نماز امضا کرده‌ایم نسبت به اقامه نماز کوتاهی کنند مورد بازخواست قرار می‌گیرند، اظهار داشت: ما نیرو تربیت می‌کنیم تا بتوانیم دانش آموزان را با نماز آشنا کنیم و اخیراً هم تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه فرهنگیان بسته‌ایم و دوره‌ای را گذاشته‌ایم و به 240 نفر از اساتید دانشگاه فرهنگیان آموزش شیوه‌های دعوت به نماز را داده‌ایم.

وی اظهار داشت: ما همچنین برای حوزه علمیه خواهران طرح بیان را اجرا کردیم و استقبال خوبی در سراسر کشور داشته است و ما به دنبال این هستیم که با راه‌اندازی اردوهای نماز در هر مقطع بتوانیم دانش آموزان را به صورت کارگاهی با همه احکام نماز آشنا کنیم.

خامه یار با بیان این که برای اجرای طرح اردوهای نماز دستگاه‌های مختلف ازجمله آموزش‌وپرورش، اوقاف و کمیته امداد اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: ما در مرکز تخصصی نماز در سال حدود 70 مربی نماز تربیت می‌کنیم و همچنین برای کارکنان ادارات دوره مفتاح که شیوه‌های دعوت به نماز است را برگزار می‌کنیم و الان دوره دوم برگزار می‌شود که در هر دوره 60 نفر آموزش می‌بینند و حتی برای دو دوره بعد هم نام‌نویسی انجام‌شده است.

درب مساجد باید شبانه‌روزی باز باشد

وی با بیان این که ما باید حضور جوانان در مسجد را آسیب‌شناسی کنیم، گفت: من این را قبول ندارم که برخی می‌گویند نسل جوان ما از مساجد و نماز فاصله گرفته‌اند ولی درعین‌حال باید تمام تلاش خود را بکنیم تا جوانان بیشتر به مساجد بروند؛ یکی از ظرفیت‌هایی که باید تقویت شود سحرخیزی است و باید درب مساجد به صورت شبانه‌روزی باز بماند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این که ما باید در نهادهایی که جوانان بیشتر حضور دارند سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: ما در فضای مجازی در رابطه با ترویج فرهنگ نماز کم ‌کار کرده‌ایم ولی برنامه‌هایی را داریم که در آینده آن را دنبال خواهیم کرد زیرا اگر جامعه ما جامعه نمازی باشد آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

فضای مجازی رنگ دینی به خود گرفته است

وی با بیان این که امروز فضای مجازی کشور تا حدودی رنگ دینی به خود گرفته است، افزود: ما از کسانی که در زمینه نماز در فضای مجازی کار می‌کنند حمایت می‌کنیم و به دنبال این هستیم که ادمین کانال‌های فضای مجازی را شناسایی و دعوت کنیم تا این از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ نماز در کشور استفاده کنیم./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات