۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۱۵۲۳۲
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

بهترین راه علم‌آموزی مطالعه و کتاب‌خوانی است

جعفرپور با اشاره به اینکه بهترین راه علم‌آموزی مطالعه و کتاب‌خوانی است، گفت: کتاب‌های کلامی، اعتقادی و فلسفی واجب عینی برای اعتقادات ما است اما در سایر علوم ما باید مطالعه کنیم تا دانشمند در همه علوم وجود داشته باشد.
جعفرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمشید جعفرپور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخانه رضوی که در سالن همایش کوثر برگزار شد با تشکر از کسانی که برای ترویج فرهنگ رضوی کار کردند، اظهار داشت: ما باید از کسانی هم که امر کتاب‌خوانی را ترویج می‌دهند و این کار را از سنین پایین آغاز کرده نیز تشکر کنیم.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در حدیثی می‌فرمایند"انسان مسلمان عقلش به کمال نمی‌رسد مگر آنکه ده ویژگی داشته باشد، ابتدا دیگران از او توفع خیر داشته باشند، سپس انسان‌ها از او هراسان نباشند و کارهای کوچک که دیگران انجام می‌دهند در چشمان او بزرگ اما کارهای بزرگ خودش را نمی‌بیند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه ویژگی‌های یک انسان مسلمان تاکید کرد: از اینکه دیگران به او مراجعه می‌کنند ناراحت نمی‌شود، در طول روز از کسب علم خسته نمی‌شود، اگر قرار است در راه خدا باشد بیشتر دوست دارد کار خود را در راه خدا انجام دهد تا وقت خود را به گناه بگذارند، گمنامی را از نامداری بیشتر دوست دارند و احساس می‌کند همه از او عالم‌تر هستند.

جعفرپور یادآور شد: بهترین راه علم‌آموزی مطالعه و کتاب‌خوانی است، کتاب‌های کلامی، اعتقادی و فلسفی واجب عینی برای اعتقادات ما است اما در سایر علوم ما باید مطالعه کنیم تا دانشمند در همه علوم وجود داشته باشد.

وی افزود: امروز علوم موشک‌سازی برای کسب امنیت هم نوعی علوم اسلامی است، ما امروز در علم پزشکی و مهندسی نیازمند کسب دانش هستیم بنابراین نباید فراموش کرد که علوم اسلامی فقط به مطالب اسلامی منتهی نمی‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: از طرف کمیسیون فرهنگی از همه دست اندرکاران تشکر می‌کنیم و از سوی کمیسیون حمایت خود را از این جشنواره اعلام می‌دارم./816/پ202/ب1

ارسال نظرات