۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۱۵۷۳۷
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود:

نگاه انحرافی به زن ریشه در لائیک و سکولاریسم دارد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) درباره اینکه نگاه انحرافی نسبت به دختران از کجا نشأت می گیرد، گفت:بخشی از این نگاه، ریشه های انحرافی آن به تفکرات سکولار و لائیکی که در دو قرن اخیر تبلیغ می شود، برمی گردد.
روز دختر سکولاریسم

حجت الاسلام محمود متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) 7 مرداد در حاشیه مراسم اختتامیه گردهمایی سراسری آموزشی فرهنگی مربیان مهدویت که در اردوگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، گفت: در فرهنگ اسلامی بین کمالات زن و مرد تفاوتی نیست.

وی با بیان اینکه هر کمالی که مردان می توانند کسب کنند، زنان هم می توانند به آن دست یابند و کمالی وجود ندارد که مردان بتوانند به آن برسند و زنان از رسیدن به آن محروم باشند، افزود: در احکام و شرایط تفاوت هایی بین زن و مرد وجود دارد که به دلیل تفاوت های جسمی و روحی زن ومرداست.

 دیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)  با اشاره به این مطلب که به دلایل مختلف تاریخی و اجتماعی تفاوتهایی بین زن و مرد گذاشته شده است که اینها درست نیستند، تصریح کرد: در دوره ای به زنان اجازه کسب علم داده نمی شد درحالی که از نظر شرعی این موضوع پسندیده نبود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از خانواده های مذهبی برای تحصیل زنان مانع هستند، تصریح کرد: در واقع تحصیل علم، کمال است و هر زنی برای رسیدن به این کمال حق دارد و از طرفی اسلام محدودیتی برای آن نگذاشته است مگر اینکه زنان بایستی با حفظ موازین شرعی همراه با شرایط در جامعه حضور داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)  با بیان اینکه افرادی که شناخت درستی از دین نداشتند و از طرفی تعصب های بیجا داشتند، بین زنان و مردان تفاوت قائل می شدند، اظهارکرد: دولت های طاغوتی هم تابع این بودند که هر کجا می توانستند از حضور زنان بهره های سیاسی واجتماعی و اقتصادی ببرند طرفدار این موضوع بودند و تبلیغ می کردند.

وی با اشاره به ابن مطلب که حضور زنان در کارخانه ها در اروپا حاصل این امر بود که درآمد بیشتری را برای صاحبان قدرت و ثروت به وجود آورد، تصریح کرد: حضورزنان در کارخانه ها هزینه کمتری برای آنان داشت و آنان هم به دنبال سوء استفاده از زنان بودند.

حجت الاسلام متوسل ادامه داد: در حال حاضر برای کسب درآمد برای تبلیغات از تأثیر زنان استفاده می کنند واین موضوع به دلیل جذابیت و درآمد بیشتر و با هدف سوءاستفاده و بهره های منافع مادی از زنان صورت می گیرد.

وی درادامه با اشاره به نگاه اسلام نسبت به حضور زنان در جامعه گفت: اسلام برای حضور زنان ملاک را بر مصلحت گذاشته است و هر کجا که مصلحت و نیکی در آن نباشد وبرای زنان خطر ایجاد شود حق حضور ندارد و در عین حال در کسب کمالات تفاوتی بین زن و مرد نیست.

حجت الاسلام محمود متوسل درباره اینکه نگاه انحرافی نسبت به دختران از کجا نشأت می گیرد، گفت:بخشی از این ریشه های به تفکرات سکولار و لائیکی که در دو قرن اخیر تبلیغ می شود ، برمی گردد.

وی با بیان اینکه سکولار و لائیک به معنی کنار گذاشتن دین در صحنه اجتماع و زندگی و به جای آن غرایز و شهوات و لذات جایگزین می شود، اظهارکرد: در این تفکر، لذات حرف اول را می زند و این درحالی است که در اسلام نفع جسمی و روحی انسان ها ملاک است./۹۳۴/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات