۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۱۷۰۱۶
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

مسائل فرهنگی کشور نباید به موضوعات حاشیه ای و سیاسی گره زده شود

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید مسائل فرهنگی کشور را به برخی موضوعات حاشیه ای و سیاسی گره زد، گفت: فرهنگ دینی و انقلابی ما برگرفته از یک سری اعتقادات دینی و الهی است که باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت آن بهره گرفت.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار با مهم ارزیابی کردن مسأله فرهنگ در جامعه اسلامی، آن را زیربنا و ریشه همه امور مسائل کشور توصیف کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که فرهنگ بسیاری از مسائل کشور را تحت الشعاع خود قرار می دهد، افزود: اگر فرهنگ یک کشور ضعیف و آسیب پذیر باشد بقیه بخش های جامعه نیز دچار مشکل خواهد شد.

امام جمعه فریدونکنار با تأکید براین که با اصلاح فرهنگ یک جامعه بقیه بخش های کشور نیز ضمن اصلاح در مسیر رشد و پیشرفت قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: امروز فرهنگ کشورمان با مشکلات جدی روبرو است که باید برای اصلاح و برطرف کردن آن برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که موضوع فرهنگ از بحث‌هاي پايه‌اي است كه در بسياري از مقوله های علمی و اجتماعي مطرح‌شده که پس از انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز موضوع فرهنگ به‌عنوان مسأله ای پايه ای، مبنايي و تعيين‌كننده محسوب مي‌شود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و مسائل دینی و فرهنگی ما را با دیگر انقلاب های جهان متمایز کرده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک نهضت عظیم دینی و فرهنگی آرمانی جدید را برای بشریت به ارمغان آورده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که زندگی فردی و اجتماعی همه ما امروز باید بر مبنای فرهنگ ناب اسلامی که ریشه در تعالیم وحیانی دارد باشد، بیان داشت: اگر معارف دینی در همه بخش های زندگی ما نهادینه شود به حتم سعادت دنیوی و اخروی شامل حال ما خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در مسیر رشد فرهنگی جامعه هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان وجود دارد که یک خطر جدی در برابر فرهنگ دینی ما محسوب می شود، تصریح کرد: در چنین شرایطی برای کنار زدن این هجمه ها باید از حالت انفعالی در برابر دشمنان بیرون آمده و در جهت تقویت مبانی دینی و انقلابی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام جلالی با تأکید بر این که نباید در مسائل فرهنگی به یک سری مسائل غیر ضروری و حاشیه ساز توجه شود، افزود: امروز فرهنگ جامعه ما بسیار آسیب پذیر است که در ابتدا باید این مشکل مهم برطرف شود و در ادامه به منظور مصون سازی فرهنگ دینی و انقلابی جامعه برنامه ریزی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید مسائل فرهنگی کشور را به برخی موضوعات حاشیه ای و سیاسی گره زد، تصریح کرد: فرهنگ دینی و انقلابی ما برگرفته از یک سری اعتقادات دینی و الهی است که باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت آن بهره گرفت.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، فرهنگ دینی را یکی از مهم ترین راه خنثی کردن توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی، فرهنگی پویا و بالنده است و هیچ گاه سکون ایستایی ندارد و عامل رشد و تعالی جامعه است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که متأسفانه برخی ها فرهنگ دینی را عامل عقب ماندگی و ایستایی می دانند که این تفکر غلطی است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 38 سال است که بر مبنای دین و فرهنگ ناب اسلامی بنا شده و هر روز هم در حال پیشرفت و تعالی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی را مرهون حاکم بودن فرهنگ دینی در این کشور دانست و خاطرنشان کرد: دشمن نیز به خوبی دریافته برای نابودی این انقلاب و نظام دینی باید فرهنگ اسلامی و ارزشی را در این کشور کمرنگ و خدشه دار کند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران زمینه گسترش فرهنگ دینی در جهان را فراهم کرده است، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار فرهنگ دینی در جهان است.

حجت الاسلام جلالی یکی دلایل مخالفت نظام سلطه با ایران اسلامی را پرچم داری این فرهنگ دینی و ناب در جهان برشمرد و تصریح کرد: امروز فرهنگ و گفتمان دینی ملت ایران به یک گفتمان غالب در جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام سلطه فرهنگ دینی و انقلابی ملت ایران را سد محکمی در برابر توطئه ها و نقشه های شوم خود در اقصی نقاط جهان می داند، خاطرنشان کرد: جبهه فکر برای براندازی این نظام دینی هجمه های سنگینی را برنامه ریزی کرده و به کار گیری می کند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی به دنبال نفوذ در فرهنگ دینی و انقلاب کشور و خدشه دار کردن آن هستند، بیان داشت: مسؤولان و متولیان حوزه فرهنگی کشور باید از همه ظرفیت های موجود به منظور جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن استفاده کنند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که مسؤولان فرهنگی باید مراقب رسوخ و نفوذ فرهنگ غرب در جامعه اسلامی باشند، تصریح کرد: متأسفانه هجمه های فرهنگی دشمن که سال ها است با ابزارهای مختلفی وارد کشورمان شده خسارت های جبران ناپذیری را به جامعه ما تحمیل کرده است.

امام جمعه فریدونکنار با تأکید براین که امروز وضعیت فرهنگی کشور رضایت بخش نیست و دچار یک بیماری مضمن است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید برای درمان این بیماری خطرناک فکری اساسی بکنند چون در صورت فراگیر شدن آن جامعه اسلامی با یک بحران مواجه خواهد شد./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات