۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۱۷۵۵۷
رجبی دوانی در گفت وگو با رسا:

علوم انسانی با صرف تعیین شورا متحول نمی‌شود

پژوهشگر فلسفه هنر دینی با بیان این که علوم انسانی صرف تعیین شورا متحول نمی‌شود، بر ریشه‌یابی و ریشه‌شناسی پیدایش این علوم در اروپا تأکید کرد.
محمدعلی رجبی

محمدعلی رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت بومی‌سازی علوم انسانی جدید و تولید علم دینی، بر ریشه‌یابی و ریشه‌شناسی پیدایش این علوم در اروپا که مرکز تولید و گسترش آن به شمار می‌رود تأکید کرد.

وی با بیان این که علوم انسانی مانند ساختمان نیست که برای ساخت آن نقشه بکشیم و بعد شروع به ساختن کنیم، گفت: باید ریشه علوم انسانی جدید و پروسه‌ای که طی کرده تا به اینجا رسیده است را به دقت بررسی کنیم.

پژوهشگر فلسفه هنر دینی افزود: با شناخت ریشه ایجاد علوم انسانی در اروپا و پروسه‌ای که طی کرده تا به اینجا رسیده است، طبعا درباره خودمان هم می‌دانیم که باید یک پروسه مفصلی را طی کنیم تا به مقصودمان برسیم.

وی با بیان این که علوم انسانی با صرف تعیین شورا متحول نمی‌شود، تصریح کرد: الآن شورایی را مشتمل بر شش نفر تعیین کرده‌اند با این فکر که بیاییم یک علوم انسانی جدید تولید کنیم، که تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رجبی خاطرنشان کرد:‌ با شناخت موجبات، مقتضیات و شرایطی که دست به دست هم داد تا علوم انسانی جدید شکل گرفت، که اگر بخواهیم علوم انسانی ویژه خودمان داشته باشیم باید چه شرایطی را رعایت کنیم./920/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات