۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۱۷۶۶۸
پلارک خبرداد؛

تشكيل پرونده براي ۶۰۰ موكب اربعين

ریيس كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه ستاد اربعين با اعلام خبر تشكيل ۶۰۰ پرونده موكب‌داري از خيرين و هيئت‌هاي مذهبي متقاضي برپايي موكب در ايام اربعين خواست تا هرچه سريع‌تر نسبت به ثبت نام و دريافت پروانه اقدام كنند.
حسین پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حسن پلارك رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه ستاد اربعين درباره مزاياي مشاركت‌ در اين طرح گفت: به موكب‌هايي كه در اين طرح ثبت نام كرده‌ و پروانه موكب‌داري دريافت كنند، تسهيلات ويژه‌اي در زمينه تامين زمين، ارائه خدمات زيربنايي مانند آب و فاضلاب، برق، انبار دائمي، شرايط ويژه نقل و انتقالات گمركي و ويزاي خادمي ارائه مي‌شود.

پلارك تصريح كرد: به منظور تسهيل شرايط براي خيرين و هيئت‌هاي مذهبي علاقه‌مند به برپايي موكب در ايام اربعين، طرح ثبت‌نام و شناسنامه‌دار كردن موكب‌ها در سراسر كشور اجرايي شده است كه تاكنون براي ۶۰۰ هيئت متقاضي تشكيل پرونده شده و پيش‌بيني مي‌شود اين تعداد به هزار موكب افزايش يابد.

وي با اشاره به فرصت چندماهه باقيمانده تا ماه محرم و صفر تاكيد كرد: از همه هيئات مذهبي و خيرين علاقه‌مند به برپايي موكب مي‌خواهيم تا هرچه سريعتر نسبت به ثبت نام و تشكيل پرونده اقدام كنند تا خادمان آنها در ستاد بازسازي عتبات عاليات بتوانند سر فرصت و با دقت بالا فرآيند جانمايي، تدارك زمين، تامين زيرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگي با دولت عراق را انجام دهند.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با بيان اينكه بيشترين تقاضا براي برپايي موكب از استان‌هاي خوزستان و ايلام بوده است گفت: پيش‌بيني مي‌شود شمار زائران ايراني اربعين حسيني امسال به بيش از دو ميليون نفر برسد.

وي با بيان اينكه ميزبان اصلي كنگره عظيم اربعين، ملت عزيز و دولت عراق هستند، گفت: براساس رهنمودهاي مراجع عظام و علماي دين، هموطنان ايراني تنها با هدف مشاركت در فيض ميزباني زائران حسيني به اين موضوع ورود كرده‌ا‌ند و اين همكاري اصلا به معناي دخالت در امور عراق نيست.

رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه ستاد اربعين با تاكيد بر اينكه مراسم اربعين حسيني، نهضتي مردمي و فراتر از دولت‌هاست افزود: براساس تصميم ستاد مركزي اربعين، كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه با هدف ساماندهي امور، جلوگيري از هدر رفت نذورات و ارتقاء سطح خدمت رساني به زائران تشكيل شده و مسئوليت آن به عهده ستاد بازسازي عتبات عاليات است.

پلارك گفت: هيئات مذهبي كه مايل به مشاركت در فيض ميزباني زائران اربعين هستند مي‌توانند جهت ثبت‌نام و تشكيل پرونده به دفاتر ستادهاي بازسازي عتبات عاليات در استان‌هاي سراسر كشور مراجعه كنند. /
۱۳۳۰/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات