۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۱۷۷۶۷
امام جمعه موقت اهواز:

آتش به اختیار به معنای قانون ستیزی نیست

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: آتش به اختیار به معنی قانون ستیزی یا زیر پا گذاشتن قانون نیست و برخی ها این واژه را به طور اشتباه برای جامعه تبیین نکنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابولحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه وزارت ارشاد، حوزه علمیه، صدا و سیما و سایرنهادها متولیان فرهنگ در کشور هستند، اظهار داشت: متأسفانه در فرهنگ فرماندهی واحدی وجود ندارد و برای رسیدن به اهداف و محقق شدن برنامه‌ها راهکارهای تدوین شده و خطی مشی مشخصی وجود ندارد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه افزود: علاوه بر این موضوعات، به تعبیر مقام معظم رهبری در برخی از اوقات همین دستگاه فرهنگی دچار اختلال می‌شوند و در تشخیص مسائل اصلی و فرعی دچار مشکل می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی فرهنگی انتظار تصمیم گیری از فرماندهی واحد، انتظاری مطابق واقعیت نیست و برای همین فعالان فرهنگی باید با عمق بخشیدن به کارهای خود، امورات فرهنگی را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه آتش به اختیار در حوزه فرهنگی به معنی زیر پا گذاشتن قانون و قانون ستیزی نیست، گفت: مقام معظم رهبری بارها در مقابل بی قانونی اظهارات صریحی داشتند که انتقاد از حمله کنندگان به رئیس مجلس در قم از جمله این اتفاقات بود؛ در واقع در کارهای فرهنگی اگر قانون ستیزی و قانون گریزی ملاک عمل قرار بگیرد این کار به ضد فرهنگ تبدیل می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز با انتقاد از برداشت‌ برخی از رسانه‌ها درباره تعبیر آتش به اختیار عنوان کرد: این رسانه‌ها یک برداشت غلط از موضوع کردند و برپایه این برداشت تحلیل‌های زیادی نوشتند، این در حالی است که بی قانونی همیشه مورد مذمت امام و رهبری بوده و منظور امام خامنه‌ای در این باره پیش بردن کارها با سرعت بیشتر و به صورت خودجوش تا زمان ایجاد یک فرماندهی واحد در حوزه فرهنگ است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر دانشجویان برای کارهای فرهنگی منتظر معاونت فرهنگی دانشگاه و یا دیگر نهادها را داشته باشند، انتظار انها غلط است، اظهار داشت: دانشجویان خود باید در محیط فرهنگی دانشگاه تاثیر گذار باشند و بدانند که این تأثیر گذاری در رعایت چارچوب قوانین است.

حجت الاسلام الاسلام و المسلمین حسن زاده در پایان افزود: اینکه برخی از موسسات فرهنگی و افراد فعال در این بخش به صورت خودجوش و بدون اتکا به ابلاغ‌ها و بخشنامه‌ها کارها را پیش می‌برند، نشان از بلوغ جامعه فرهنگی ما است اما متأسفانه این بلوغ در فرماندهی فرهنگی دیده نمی‌شود./۹۴۵۳/د۱۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات