۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۱۸۴۱۹
مسؤول تعلیم و تربیت سازمان بسیج مداحان تشریح کرد؛

اهداف برگزاری دوره آموزشی مربیان نوگل حسینی

حجت الاسلام نظری به تشریح اهداف برگزاری دوره های آموزشی مربیان نوگل حسینی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این دوره آموزشی، تربیت مربیانی است که کادرسازی می کنند و این نسل پرورش یافته در مکتب حسینی در مواقع نیاز، به کار گیری خواهند شد و دین و انقلاب را یاری می کنند.
جواد نظری مسؤول تعلیم و تربیت سازمان بسیج مداحان کشور

حجت الاسلام جواد نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح جزئیات دومین دوره دو روزه آموزشی مربیان نوگل حسینی که 21 و 22 مرداد از سوی سازمان بسیج مداحان کشور در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، پرداخت.

مسؤول تعلیم و تربیت سازمان بسیج مداحان کشور یادآور شد: نخستین دوره آموزشی مربیان نوگل حسینی سال 94 برگزار شد و پس از بررسی نقظه ضعف ها، دومین دوره آن در سال جاری برگزار شد؛ در این دوره 150 مربی نوگل حسینی شرکت کرد که شامل حدود 80 خواهر و 70 برادر بود.

وی ادامه داد: هدف اصلی این دوره، تشکیل ساختارها و زیرساخت های کار فرهنگی است؛ حلقه های صالحین نیاز به کادر سازی دارد و بهترین افراد که می توانند برای این امر مهم پرورش پیدا کنند، همین نوگلان حسینی خواهند بود.

حجت الاسلام نظری به اهمیت روشنگری و بصیرت نسل آینده اشاره کرد و گفت: بخش دیگر بحث آتش به اختیار است که رهبر معظم انقلاب مطرح فرمودند؛ نیروهای انقلابی باید به سطحی از آگاهی برسند که صاحب تشخیص شوند و در هر جا که ضعف و کمبود مشاهده کردند، ورود کنند.

وی افزود: در واقع هدف اصلی این دوره آموزشی، تربیت مربیانی است که می خواهند انسان سازی و کادرسازی انجام دهند و این نسل پرورش یافته در مکتب حسینی در مواقع نیاز، به کار گیری خواهند شد و دین و انقلاب را یاری می کنند.

مسؤول تعلیم و تربیت سازمان بسیج مداحان کشور تأکید کرد: زیرساخت های اعتقادی، اصولی، فنی و شعری باید از سنین کودکی برای ذاکران امام حسین(ع) ایجاد و تقویت شود که این مهم، دومین هدف این دوره آموزشی است.

وی به موضوعات بررسی شده در دومین دوره آموزشی مربیان نوگل حسینی پرداخت و بیان داشت: جذابیت و جذاب سازی کلاس ها، شیوه برخورد مربیان با نوگلان حسینی، روش تدریس نوگلان حسینی، اصول تربیتی بازی و سرگرمی و کارگاه های آموزشی دیگر از کلاس های برگزار شده در این دوره بوده است.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی مربیان نوگل حسینی، محمد فراهانی رییس سازمان بسیج مداحان کشور به سخنرانی پرداخت و سخنران مراسم اختتامیه نیز حجت الاسلام حسین حقیقت رییس مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بود.

وی در پایان سخنان خود به مقاطع سنی نوگلان حسینی اشاره کرد و گفت: نوگلان حسینی شامل کودکان و نوجوانان 5 تا 14 سال می شود؛ البته این مقطع سنی قابل تفکیک است، اما استان ها این ظرفیت را ندارند و فعلا کلاس ها تا تقویت زیرساخت ها به شکل مشترک برگزار می شود./840/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات