۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۱۸۹۹۴
در مدرسه علمیه عالی نواب؛

همایش علمی آموزشی شعائری غدیر برگزار شد

همایش علمی آموزشی شعائری غدیر در مدرسه علمیه عالی نواب در آستانه ماه ذی الحجه برگزار شد.
همایش علمی آموزشی شعائری غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش علمی آموزشی شعائری غدیر عصر امروز در مدرسه علمیه عالی نواب با همت معاونت پژوهش این مدرسه در آستانه ماه ذی الحجه در سالن آقا مصطفی خمینی برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا یعقوبی، معاون آموزش و پژوهش مدرسه علمیه عالی نواب، هدف از برگزاری این همایش را رساندن پیام غدیر به جوامع اسلامی دانست و با بیان این که باید شان هر یک از روز های ایام غدیریه برای مردم تبیین شود تا آنان بتوانند به پیام ولایت امیر مومنان(ع) پی ببرند، گفت: هدف ما از برگزاری این نشست روشنگری پیام غدیر است.

وی با بیان این که رسالت حوزه های علمیه در این راستا از همه سنگین تر است چراکه مسئولیت تبلیغ دین بر عهده آنان گذاشته شده و نباید از آنچه در توان دارند فروگذار کنند، یادآور شد: امسال این نشست رویکرد شعائری به خود گرفته و اعتقاد داریم طلاب باید شبهاتی که در خصوص غدیر به خصوص در شبکه های اجتماعی وجود دارد را رصد کرده و پاسخ دهند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه نواب با بیان این که هدف خداوند متعال از آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ» همین ایام غدیر بود و در فضیلت این ایام آیات زیادی در قرآن آمده که شیعه و سنی بر آن اتفاق نظر دارند، اظهار کرد: رسالت همه امت اسلامی ما تبیین این آیات و بیان فضائل امیر مومنان(ع) در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که همچون نشست های پیشین در این همایش شاهد حضور گسترده طلاب، اساتید و روحانیت معزز بودیم، بیان کرد: به طور کلی 540 نفر از طلاب به صورت حضوری و 150 نیز به صورت پیامکی ثبت نام کرده بودند و استقبال خوبی از این همایش شد که به هر یک از شرکت کنندگان نیز بسته فرهنگی غدیر در راستای اعتلای علمی آنان تقدیم شد.

شایان ذکر است؛ در این نشست آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص تاریخچه و ثمرات و برکات شعائر غدیر به همراه خط نفاق در جریان غدیر و حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی، استاد حوزه علمیه در راستای ضرورت احیای ایام غدیر با رویکرد اجتماعی به بیان نکات و مباحث خود پرداختند./864/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات