۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۱۹۵۱۰
در مدرسه علمیه حضرت مهدی؛

مراسم وداع با شهید گمنام دفاع مقدس برگزار شد

مراسم وداع با پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) برگزار شد.
باخرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم وداع با پیکر شهید گمنام دفاع مقدس ظهر امروز در مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با حضور سیل عظیم عاشقان و دلدادگان مکتب اهل البیت(ع) برگزار شد.

در این مراسم معنوی سربازان بقیه الله الاعظم(عج) با فرزندان روح الله(ره)، لاله هایی از تبار عشق و شور و ستاره هایی که با گمنامی نامشان به عرش رسید و زندگان جاوید تاریخ شدند وداع جاودانه کردند.

در این برنامه پس از برپایی باشکوه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام باقری کیا، طلاب، اساتید و مسؤولان مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) به استقبال پیکر مطهر شهید گمنام رفتند و پس از آن نیز به یاد و خاطره شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی به خصوص شهدای مدافع حرم و شهیدان گمنام به مداحی و مرثیه خوانی پرداختند.

باخرد، روایتگر دوران دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به ضرورت تلاش و ممارست سربازان بقیه الله الاعظم(عج) در زنده ماندن مکتب اهل البیت(ع) و اشاعه فرهنگ شیعی گفت: کوتاهی در برابر شهدا ممکن نیست چراکه این استخوان ها هدایت گر امتند.

روایتگر دوران دفاع مقدس با بیان این که راه شهدا راه رستگاری و سعادت است، از نسل جوان خواست تا این معنویت، ایثار و ولایت مداری را در هر عرصه ای از زندگی خویش سرلوحه فعالیت های خود بدانند.

وی با بیان این که خداوند متعال اجری برتر از جهاد در راه خدا برای امت خویش در نظر نگرفته است، تصریح کرد: امروز رسالت شما سربازان بقیه الله الاعظم(ع) آن است که در همواره تاریخ پیروی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی باشید، در عمل و سیره از آنان تاسی کنید و نگذارید تا آن هدفی که برایش دغدغه داشتند بر روی زمین بماند.

باخرد در ادامه به 5 خصیصه و شاخصه متمایز شهدای معرکه و میدان جنگ اشاره کرد که میان شیعه و اهل سنت بر این معیارها اتفاق نظر وجود دارد و خاطر نشان کرد: شهدای معرکه کفن و غسل ندارند، زنده هستند و همه چیز خود را در راه خدا فدا می کنند تا امت اسلامی بتوانند در امنیت و آرامش خاطر باشند و مستکبران اجازه تعدی به میهن اسلامی را به خویش ندهند.

روایتگر دوران دفاع مقدس با اشاره به وصیتنامه احمد رضا احدی به عنوان کوچکترین سرباز بقیه الله الاعظم(عج)  و نفر اول کنکور پزشکی مبنی بر اینکه گفته بود نگذارید حرف امام راحل بر زمین بماند، بیان کرد: امروز باید با همه همت، توان و جهد تلاش کرد تا بتوان آن دِینی را که شهدای والامقام دفاع مقدس بر گردن ما دارند، به شایستگی ادا کرد.

وی بیان کرد: بدون شک حضور پرشور نسل سوم و چهارم انقلاب در مراسم وداع با شهید گمنام دفاع مقدس پیام محکمی برای دشمنان اسلام و انقلاب دارد که اگر این شهدا رفتند اما جوانان بسیاری برای دفاع از میهن آماده مبارزه با استکبار جهانی و متجاوزان هستند.

شایان ذکر است؛ معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در راستای ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والامقام مراسم وداع سربازان بقیه الله الاعظم(عج) با فرزندان روح الله و شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس را یکشنبه در مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)، امام محمد باقر(ع) و موسی بن جعفر(ع) برگزار کرد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات