۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۱۹۷۴۷
امام جمعه تبریز:

 احیای نقش و جایگاه مساجد ضرورت دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر مسأله فرهنگ و مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب تأکید دارند، باید دانست در این عرصه مساجد نقش اساسی ایفا می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امشب در همایش گرامیداشت روز جهانی مسجد که در سپاه عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: مسجد علاوه بر اینکه محل ارتباط و تقرب به درگاه الهی است، باید محل ارتباط با مردم و حل مشکلات نیز باشد.
وی با تأکید بر احیای نقش و جایگاه حقیقی مساجد در محلات مختلف گفت: مجد تنها محل عبادت و یا برگزاری مراسم های عزا و ترحیم نیست، مساجد بهترین اماکن برای راه‌اندازی جریان های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تقویت بنیه اعتقادات مذهبی و دینی جامعه هستند
امام جمعه تبریز با اشاره به نقش مساجد در تامین نیازهای دینی جامعه گفت: مساجد متناسب با موقعیت زمانی و نیاز جامعه، نقش‌های متفاوتی ایفا می‎کنند و همواره به عنوان سنگری مقاوم و دژی مستحکم برای مبارزه علیه دشمنان به شمار آمده و به عنوان عنصری بازدارنده جهت دست یابی به اهداف شوم دشمنان مطرح هستند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که متولیان امور مساجد بایستی زمینه ساز جذب بیشتر جوانان در فعالیت های دینی را فراهم کنند، افزود: ارتباط جوانان با مساجد و مشارکت خلاقانه و مبتکرانه آنان در فعالیت های مسجدی می تواند جاذبه بیشتری برای عموم فراهم کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که جوانان نیز می توانند نقش موثری در احیای کارکردهای مساجد بر عهده داشته باشند، افزود: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر مسأله فرهنگ و مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب تأکید دارند؛ باید دانست که مساجد نقش اساسی در این عرصه ایفا می کنند.
وی مساجد جزء لاینفک جامعه اسلامی بوده و باید تمامی امور با محوریت مساجد پیگیری شود، گفت: متأسفانه گاه مشاهده می شود نقش مساجد به قدری در معادلات فرهنگی و اجتماعی کمرنگ می شود که جوانان و نسل آینده‌ساز هیچ آشنایی با فعالیت هایی که در بطن مسجد صورت می گیرد، ندارند./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات