۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۲۰۸۳۶
نماینده ولی فقیه در نجف ‌آباد:

مسجد اصلی‌ترین کانون‌ پرورش شهید حججی‌ها است

حجت‌الاسلام حسناتی گفت: مسجد یکی از اصلی‌ترین کانون‌ها برای پرورش جوانانی با فطرت‌های پاک و صفای دل، همچون شهید حججی است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در جلسه هیات امنای مساجد شهرستان که شامگاه امروز در مسجد علی‌اصغر نجف‌آباد برگزار شد، درباره عظمت شهید حججی گفت: حرکت عظیمی که این جوان انجام داد، دنیا را تکان داد که حتی در کشورهای غربی، شرقی و غیراسلامی نیز نام این شهید برده می‌شود و خداوند به واسطه این شهید دل‌ها را منقلب و حجت را بر همه ما تمام کرد.

وی در ادامه درباره اهمیت جایگاه مساجد در تربیت چنین جوانانی افزود: مساجد یکی از اصلی‌ترین کانون‌ها برای پرورش چنین جوانانی با فطرت‌های پاک و صفای دل، هم چون شهید حججی‌ها است و این تکلیف را برای ائمه مساجد سخت‌تر می‌کند و در سایه شهامت و شجاعت این جوانان است که پایه‌های دین استوار مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد ادامه داد: امروزه اهمیت و جایگاه یک شهر و آبادی به ذخایر مادی و طبیعی آن نیست، بلکه ارزش هر مکانی به انسان‌های آن سرزمین است و مساجد در این میان می‌توانند نقش مؤثری در پرورش انسان‌های عالم و مجاهدان خستگی‌ناپذیر داشته باشند.

وی در ادامه با توصیه به رونق گرفتن بیشتر کارهای فرهنگی در مساجد افزود: تشکیل یک مجموعه فرهنگی در کنار هیأت امناء مساجد می‌تواند نقش مؤثری در جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان که به عنوان یکی از ملاک‌های ارزشیابی مساجد است، قرار گیرد که بتوانیم برای آینده این نظام و کشور جوانانی هم چون شهید حججی‌ها پرورش دهیم که عزت و آبروی آینده باشند.   

در ادامه این مراسم سهراب مظفرنجفی، فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد، گفت: شهید حججی با شهادت خود، بار دیگر مدال زرینی بر گردن این شهر نصب کرد.

وی با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم نیز بیان داشت: در سال 96 شاهد دو رویداد بزرگ انتخاباتی بودیم که شما ملت برگزارکنندگان اصلی و افتخارآفرینان این عرصه بودید و در این دو انتخابات، دو محور اصلی خدمت تعیین تکلیف شد و نظام اجرایی کشور با تشکیل هیأت دولت نوسازی شده و وارد عرصه خدمت‌رسانی جدیدی شده است.

فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد درباره وضعیت دفاعی کشور و مشکلات پیش رو نیز افزود: با وجود مشکلاتی که این بر اثر تحریم‌های دشمنان بر بدنه اقتصادی نظام وارد شده است، از یک سو و جنگ‌های نیابتی در منطقه دیگر تنها مرزهای ظاهری کشور مرزهای ما نیست بلکه باید از تمامیت کیان مرزهای کشور با حضور در مرزهای عراق و سوریه و تقویت هر چه بیشتر بنیه دفاعی کشور که در بهترین وضعیت خود قرار دارد، دفاع کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در سطح جهان شاهد هستیم که تنها کشور امن به‌خصوص در منطقه پرآشوب خاورمیانه، ایران است که حتی در قلب اروپا و امن‌ترین کشورهای اروپایی شاهد حملات تروریستی هستیم و آنانی که ادعای امنیت داشتند و خود پرورش‌دهنده تکفیری‌ها بودند، امروز در چاهی که برای نابودی مسلمان‌ها کنده بودند، خود در آن افتادند.

مظفرنجفی ادامه داد: در شرایط امروز نظم جهانی دچار خدشه شده است و دیگر فقط بحث ایران نیست و این مولود نامبارک دشمنان اسلام دامنگیر تمام کشورهای جهان شده است.

وی به نقش شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و افزود: دنیای اسلام وامدار ما و شهدایی است که در برابر نهایت دعانت و پستی تکفیری‌ها که به هیچ پیمانی و قانونی پایبند نیستند، اگر نتوانستند به اهداف خود برسند و جلوی پیشرفت آنها در عراق و سوریه گرفته شده، تماماً به برکت خون این جوانان سرافراز میهن و جبهه مقاومت است.

مظفرنجفی در پایان با تحسین وحدت موجود در بدنه شهرستان تصریح کرد: وحدت موجود در شهرستان در همه زمینه‌ها یکی از عللش وجود ائمه جمعه‌ای که وظیفه هدایت و رهبری مردم برای حفظ این وحدت را به عهده دارند./1306/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات