۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۲۱۰۸۴
با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری؛

دهمین دوره اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

افتتاحیه دهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور هزار و ۶۰۰ نفر از منتخبین فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس برگزار شد.
دوره اندیشه های آسمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، افتتاحیه دهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور 1600 نفر از منتخبین عرصه های مدیریتی، پژوهشی و هنری که در مؤثرترین فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد کشور شرکت داشته اند، عصر امروز با سخنرانی آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر که سخنران ویژه این مراسم بود، با اشاره به آیه شریفه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن یَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِین»، طی سخنانی به تبیین ویژگی های شخصیتی لازم برای فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداخت.

همچنین در ابتدای این مراسم محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش  ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سخنانی به بیان اهمیت فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به شرایط روز منطقه و جهان پرداخت.

وی با اشاره به وعده خداوند متعال مبنی بر پیروزی همیشگی جبهه حق بر باطل، اظهار کرد: با وجود این که جبهه حق دارای امکانات کمتری است اما به دلیل این که اندیشه آن بر مبنای گفتمان وحیانی قرار دارد، پیروزی آن آشکار شده است و برای نمونه در کشور یمن با وجود تمام تلاشی که کردند، امروز ناامیدی در کلام سران صهیونیست مسلک عربستان سعودی می بینیم و در سایر کشورها نیز روند پیروزی جبهه حق به همین شکل است.

معاون آموزش و پژوهش  ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: پیروزی های اخیر حزب الله مسأله کوچکی نیست و این ها همان وعده هایی است که خدای متعال در قرآن و توسط معصومان(ع) داده است. نمونه دیگر از این مسأله، تصویری بود که از لحظه اسارت شهید حججی منتشر شد و غلبه شهید حججی که تربیت یافته مسجد بود، بر داعش نشان داده شد.

گفتنی است دوره 14 روزه اندیشه های آسمانی اهدافی چون «ارائه الگوی منسجم فعالیت در مسجد»، «ترویج و تبیین گفتمان عملیاتی اقتصاد مقاومتی»، «گسترش گفتمان مسجد طراز اسلامی به وسیله هنر اسلامی»، «دستیابی به راهکارهای مؤثر و ارائه ی الگوی اجرایی مسجد طراز اسلامی»، «تلاش در جهت مشارکت نخبگانی در آبادانی معنوی مسجد طراز اسلامی» و «برنامه ریزی و هدفمند کردن فعالیت ها جهت کاهش آسیب های اجتماعی» را دنبال می کند و تا 18 شهریور ماه در مشهد مقدس به کار خود ادامه خواهد داد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات