۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۲۱۹۱۹
امام جمعه تبریز:

ترويج سبك زندگي قرآني اهمیت مضاعفی در عصر حاضر دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم عمل به معارف قرآن كريم همراه با آموزش و ترويج حفظ آیات را مورد تأکید قرار داد و گفت: ترويج و تبليغ سبك زندگي قرآني اهمیت مضاعفی در عصر حاضر دارد.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مدیران جامعه القرآن الكريم آذربايجان شرقي اظهار داشت: هر قدمی که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و ارتقای سواد دینی مردم برداشته شود، ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی از حرکت راهبري حجت الاسلام طباطبايي در راه اندازي مراکز جامعه القرآن الكريم در سراسر كشور تشکر کرد و گفت: ترويج و تبليغ  سبك زندگي قرآني و آموزه هاي روح‌بخش کلام الله مجید اهمیتی مضاعف در عصر حاضر دارد، چراکه دشمنان به دنبال فراموشی آموزه های قرآنی در جوامع اسلامی هستند.
امام جمعه تبریز عمل به معارف قرآن كريم همراه با آموزش و ترويج حفظ آیات را مورد تأکید قرار داد و افزود: با حمايت همه جانبه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و متولی امور فرهنگی و دینی استان، جامعه القرآن الكريم می تواند در تربيت نخبگان قرآني از سنين خردسالي همت مضاعف داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر توجه عموم متولیان فرهنگی نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید و تصریح کرد: بنده نيز با تمام توان در تداوم اين راه به منظور ايجاد جامعه اي قرآني در تحقق فرامين مقام معظم رهبري در تربيت ده ميليون حافظ و عامل به قرآن كريم در كنار اين مجموعه پرتلاش و جوان خواهم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود منشأ بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی را فراموشی احکام و آموزه های قرآنی دانست و گفت: باید به این حقیقت مهم توجه داشت که منافع دشمنان، مستکبران، استعمارگران و بدخواهان دین و دیانت، تنها در مهجوریت آیات قرآنی میان مسلمانان تأمین می شود.
امام جمعه تبریز عمل به قرآن را ضامن سعادت دنیا و آخرت دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات مهم و گسترده‌ای در راستای ترویج معارف و علوم قرآنی صورت گرفته است، اما واقعیت این است که هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و باید برای طیف‌های مختلف مردم برنامه ریزی متناسب داشته باشیم.
همچنین در ابتدای این دیدار، فرید حسن پور، مدیر جامعه القرآن الكريم آذربايجان شرقي با ارایه گزارشی از اقدامات انجام يافته، برنامه هاي پیش بینی شده براي رشد و توسعه فعاليت هاي مؤسسه را اعلام کرد و اظهار داشت: نیازمند مشارکت حداکثری خیرین در گسترش فعالیت های مؤسسه هستیم./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات