۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۲۲۰۵۷
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی مطرح کرد؛

فعالیت ائمه جماعات در ۳۰۰ مدرسه خراسان شمالی

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی جدید ائمه جماعات در ۳۰۰ مدرسه استان به برگزاری نماز جماعت و پاسخ به شبهات و سؤالات شرعی دانش آموزان می پردازند.
حجت الاسلام احمدی فرد - شورای اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، عصر امروز در نشست همکاری‌های مشترک حوزه و آموزش‌وپرورش، با اشاره به پیش آمدن مشکل در پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات مدارس استان اظهار داشت: باید پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات مدارس استان در اولویت قرار گیرد.

 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ستاد اقامه نماز خراسان شمالی مشکلات مربوط به پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات مدارس است که امیدواریم وزیر آموزش‌وپرورش حل این مسئله را در دستور کار قرار دهد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با اشاره به اینکه به تازگی از وزیر آموزش‌وپرورش تقاضای حل این مشکل را داشته‌ایم، اضافه کرد: امیدواریم وزیر آموزش‌وپرورش با دستورالعمل مناسبی برای پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات و حل مشکلات مربوط به آن گامی مؤثر راستای در کاهش دغدغه این قشر زحمت‌کش بردارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ائمه جماعات در 300 مدرسه استان به برگزاری نماز جماعت و پاسخ به شبهات و سؤالات شرعی دانش آموزان مشغول هستند که با توجه به محدود بودن منابع آموزش‌وپرورش و با توجه به اینکه دستورالعمل مناسبی برای پرداخت حق‌الزحمه وجود ندارد، در پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات مشکل ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با تأکید بر اینکه مشکلات آموزش‌وپرورش برای ما قابل فهم و درک است، تصریح کرد: امیدواریم برای حل این موضوعات دستگاه‌های اداری در سطح وزارت وارد عمل شده و با اقدامات اساسی با پشتوانه قانونی و اجرایی نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر در بحث پرداخت‌ها در ادارات به غیر از حوزه آموزش‌وپرورش و مدارس مشکلی وجود ندارد و با پیگیری و همت ستاد اقامه نماز و سازمان تبلیغات اسلامی مشکل پرداخت‌ها در ادارات رفع شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد در ادامه اظهار داشت: ائمه جماعات مدارس افزون بر شرکت در نماز جماعت و پاسخ به سؤالات و شبهات دانش آموزان بدون هیچ چشمداشتی امور فرهنگی و عقیدتی را هم انجام می‌دهند و شایسته نیست که مبلغ اندکی را که به عنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند با مشکل دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه رفع حداقل مشکلات مالی ائمه جماعات مدارس از وظایف مهم و مؤثر است، افزود: روحانیان و به‌ویژه ائمه جماعات مدارس به حداقل امکانات زندگی قانع هستند و اگر برای رفع نیازهای بسیار کم و جزئی آنها دغدغه داشته باشیم به‌طور یقین آنها هم با فکر و خیال راحت‌تری به انجام امور تبلیغی خود می‌پردازند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در انتها، تصریح کرد: در دیدار اخیری که با وزیر آموزش‌وپرورش داشتیم موضوع حق‌الزحمه ائمه جماعات به عنوان دغدغه اصلی ستاد اقامه نماز مطرح شد و وزیر آموزش‌وپرورش قول مساعد برای بررسی و حل این مشکل را داده است که امیدواریم در این رابطه به‌زودی تدبیری اندیشیده شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات