۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۲۱۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ غدیر سبب دوری فتنه از جامعه اسلامی می شود

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که بشریت در سایه فرهنگ غدیر می تواند از انحراف ها و بحران های جامعه امروز نجات پیدا کند، گفت: تنها فرهنگ متعالی غدیر است که می تواند ما را از گرفتار شدن در باتلاق های دنیای مادی امروز رهایی دهد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری در جمع طلاب این مدرسه با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، این ایام را فرصت خوبی برای تبیین صحیح مسأله غدیر و ولایت در جامعه دانست و گفت: غدیر چشمه ای است که اگر هر انسانی می تواند از این چشمه الهی سیراب شود و در مسیر معرفت الهی قرار گیرد.

وی با بیان این که ولایت مسأله ای مهم و حیاتی در جامعه اسلامی به شمار می رود، افزود: ولایت مسأله مهم اعتقادی است و باید در جهت تقویت و تبیین ولایت در جامعه از همه ظرفیت های تبلیغی بهره گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در جریان غدیر به فرمان الهی امام علی(ع) را به جانشینی خود نصب کرد، بیان داشت: مسأله ولایت اصلی حیاتی و اساسی در نظام اسلامی محسوب می شود که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین صحیح و دقیق آن در جامعه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از غدیر به عنوان یکی از درخشان ترین وقایع در تاریخ اسلام یاد کرد و با بیان این که غدیر می تواند بستر وحدت امت اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: در جریان واقعه غدیر اکمال و اتمام دین انجام شد به همین دلیل است که این روز باید با شکوه و عظمت خاصی گرامی داشته شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که غدیر روز تحقق پیام ولایت الهی در انتخاب ولی برای جامعه اسلامی بود، گفت: غدیر نماد حرکت ولایت و تداوم نبوت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بنای دشمنی با ولایت و امامت پس از پیامبر گرامی اسلام آغاز و تا به امروز نیز ادامه دارد، بیان داشت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت فرهنگ غدیر و امامت در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که غدیر برکه ای است که همه انسان ها را می تواند سیراب کند، بیان داشت: امروز شناخت موضوع غدیر یک اصل مهمی است که بر عهده مبلغان دینی و روحانیت است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر هیچ گاه مشمول زمان نمی شود و همواره در جامعه اسلامی زنده و پویا باقی خواهد ماند، افزود: نباید بگذاریم برخی مسائل حاشیه ای در دنیای اسلام موجب کمرنگ شدن مسأله غدیر، امامت و ولایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام ناب برای نابودی دین و ارزش های اسلامی مرتکب جنایت های گسترده ای در جوامع اسلامی شدند، گفت: امروز تکفیری های جنایتکار به عنوان پیاده نظام دشمنان حقیقی دین و اسلام تلاش می کنند تا اهداف و نقشه های دشمن را عملیاتی کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن از گسترش جایگاه شیعه در جهان بسیار هراسان است، افزود: آنها شیعه را سد محکمی در برابر اهداف و نقش های شوم خود در منطقه و جهان می دانند و در تلاش می کنند تا شیعه همواره در اقلیت باقی بماند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز هر انسانی می تواند در سایه غدیر به رشد و تکامل معنوی دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: غدیر عامل پویایی و تعالی جامعه انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که انکار مسأله غدیر خسارت های سنگینی را به جامعه اسلامی وارد خواهد کرد، افزود: بسیاری از حوادث تاریخ پس از پیامبر گرامی اسلام نظیر عاشورا نتیجه انکار مسأله غدیر است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نقش طلاب و روحانیان در ترویج مسأله غدیر و پاسخگویی به شبهات ایجاد شده در این خصوص بسیار مهم است، تصریح کرد: فراموش کردن مسأله غدیر عامل تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی است در حالی که غدیر و ارزش های حاکم بر آن مهم ترین عامل وحدت امت اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار ترویج فرهنگ غدیر و ولایت در جهان معرفی کرد و گفت: علیرغم همه دشمنی ها، اما نظام اسلامی با همه توان و قدرت خود پرچم ولایت و امامت را در جهان برافراشته نگاه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که رمز عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز پرچم داری ولایت و امامت در جهان است، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در سایه امامت و ولایت امروز به یک الگویی ارزشمند برای دیگر کشورهای جهان تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، استمرار نبوت را در حفظ و حراست از ولایت دانست و با بیان این که باید هر چه داریم برای بزرگداشت غدیر و گسترش جهانی آن استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: بدون شک غدیر عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی خواهد بود و پرداختن به دیگر مسائل حاشیه ای مانع رسیدن جامعه اسلامی به اهداف متعالی خود خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ولایت و رهبری برای جامعه اسلامی عزت آفرین است، ادامه داد: اگر امروز می بینیم در برخی کشورهای اسلامی بحران و مشکلات بسیاری پدید آمده به دلیل نبود یک رهبر واحد در این کشورها است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رهنمودهای ولایت و رهبری امروز به یک کشور قدرتمندی در جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: جدایی از ولایت و رهبری موجب تباهی جامعه اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که جامعه اسلامی در سایه فرهنگ غدیر می تواند همه توطئه ها و دشمنی ها را خنثی کند، افزود: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد جهانی شدن فرهنگ غدیر هستیم که باید از ظرفیت های کشورمان برای تقویت این فرهنگ دینی بهره گیریم.

مدیر حوزه علمیه مازندران  با بیان این که امروز طلاب و روحانیان به عنوان پیشگامان عرصه دفاع از دین و ولایت رسالت سنگینی در جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از دین امروز مهم ترین وظیفه طلاب و روحانیان حوزه است که باید تلاش کنند جایگاه دین در جامعه هر روز بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که بشریت در سایه فرهنگ غدیر می تواند از انحراف ها و بحران های جامعه امروز نجات پیدا کند، تصریح کرد: تنها فرهنگ متعالی غدیر است که می تواند ما را از گرفتار شدن در باتلاق های دنیای مادی امروز رهایی دهد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که با بهره گیری عمیق از فرهنگ غدیر می توان از فتنه ها مصون ماند، گفت: امروز یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه امت اسلامی قرار گیرد، درس ها و عبرت های غدیر است که دیگر نباید تکرار شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات