۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۲۲۴۶۵
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

روحانیان و علما دوستان صادق مردم هستند

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: روحانیون و علمای دین دوستان صادق مردم هستند و همیشه باید دوست از دشمن تمیز داده شود تا اشتباهات به حداقل برسند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: والدین باید تربیت فرزندانشان را جدی بگیرند.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و چهل و هشتم که می فرماید«وَلِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیهَا فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ أَیْنَمَا تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَمِیعًا إِنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» افزود: این آیه نیز با الفاظ متفاوت و محتوای مشترک نسبت به آیات قبلی مسأله تغییر قبله و سر و صدایی که یهودیان و مخالفان دین اسلام در این رابطه به راه انداختند مسائلی را بیان می کند و می فرماید دشمنان اسلام از روی عداوت و با برنامه های مکارانه قصد داشتند اسلام را تخریب کنند ولی به مقصودشان نرسیدند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که تعبدیات مخصوص دین اسلام نیست، ابراز کرد: در همه ادیان مسائل تعبدی وجود داشته است و پیروان حقیقی هر ادیان، زمانی که حقانیت پیامبر الهی برایشان محرز می شد بدون چون و چرا مسائل تعبدی را می پذیرفتند و برای انجام آن ها اهتمام ویژه داشتند؛ باید در اصول دین تحقیق کنیم ولی فروع دین که عموم تعبدیات در آن جریان دارد قابل تحقیق نیست؛ حکمت تعبدیات تنها نزد خداوند و کسانی است که علمشان متصل به علم الهی است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به عبارت«...فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ...» اذعان کرد: این عبارت بی نظیر به معنای سبقت گرفتن در اطاعت از اوامر الهی است؛ باید در انجام واجبات و مستحبات همچنین ترک محرمات و مکروهات از یکدیگر سبقت بگیریم؛ خداوند به جای جزع و فزع کردن در برابر تعبدیات، بندگی می خواهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: انسان متعبد در روز قیامت رو سفید و شادمان است و معلوم نیست چه وضعیتی در انتظار انسان هایی است که در برابر تعبدیات جزع و فزع می کنند؛ سعادت دنیا و آخرت انسان با متعبد بودن تأمین می شود، مسأله ای که دشمن برای تخریب آن همه تلاشش را به کار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پیروان دین ضاله بهائیت با شبهه افکنی نسبت به تعبدیات دین اسلام قصد ضربه دارند به مبانی دینی ضربه بزنند؛ بهائیون با بیان این که می خواهیم شاد باشیم و اسلام این شادی را از ما گرفته است به دنبال ایجاد اختلاط بین زنان و مردان نامحرم هستند برخی از پیروان بهائیت برای دور کردن مسلمانان ضعیف النفس از تعبدیات می گویند روزه گرفتن در هوای گرم تابستان مفهومی ندارد.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: حدود 500 شبکه ماهواره ای علیه دین اسلام مخصوصاً تشیع فعالیت شبانه روزی دارند، چند روز گذشته مطلع شدم حدود 2600 کانال در شبکه های مجازی برای گرفتن دین از جوانان ما در تلاش هستند؛ مسائلی که برای تخریب دین اسلام مطرح می شود کاملاً بدون پشتوانه است ولی می تواند جوانان شیعه را تحت تأثیر قرار دهد یا بعضاً در آن دین زدگی ایجاد کند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که دشمن در فعالیت هایی که علیه مسلمانان انجام داده تا حدودی موفق عمل کرده است، افزود: دشمن از بی عقلی و بی خردی مسلمانان ضعیف النفس سوء استفاده می کند و آن ها را نسبت به مبانی دین اسلام بدبین می کند؛ عدم استحکام در پذیرش اصول دین سبب شده است تا دشمن روزنه ای بیابد و به واسطه آن روزنه افراد زیادی را از منحرف کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که لازم دوست از دشمن تمیز داده شود، اظهار کرد: روحانیون و علمای دین دوستان مردم هستند، باید دوست از دشمن تمیز داده شود تا اشتباهات به حداقل برسند.

وی در پایان گفت: دشمن از طریق تحریم های مختلف و راه اندازی جنگ های سخت نتوانست به مقصودش برسد ولی با راه اندازی جنگ فرهنگی جوانان را از اسلام دور کرده است؛ از والدین تقاضا دارم مواظب فرزندانشان باشند تا منحرف نشوند؛ والدین برای فرزندانشان زیاد دعا کنند و به خاندان عصمت و طهارت متوسل شوند؛ از خداوند می خواهم همان گونه که در جنگ هشت ساله ما را به پیروزی رساند در این جنگ نرم نیز از ما محافظت کند./867/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
چرا مدتی است از آيت الله مظاهری خبر منتشر نمی شود
0
0