۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۲۲۷۳۶
امام جمعه بابل تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام همگانی نسبت به برپایی جشن های عید غدیر

امام جمعه بابل با تاکید بر برپایی جشن و ویژه برنامه های مختلف در دهه ولایت، گفت: بزرگداشت دهه غدیر به معنای بزرگداشت و توجه به هویت جامعه شیعی و اسلامی است؛ از این رو باید همگان برای هر چه باشکوه تر آن احساس وظیفه کنند.
امام جمعه بابل جلسه شورای اداری امام جمعه بابل جلسه شورای اداری امام جمعه بابل جلسه شورای اداری امام جمعه بابل جلسه شورای اداری امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اهمیت توجه به عید غدیر از سوی مسؤولان در نظام اسلامی و آحاد جامعه، گفت: عید غدیر یک مناسبت تنها در میان مناسب های اسلامی نیست بلکه عید غدیر نشان دهنده یک تفکر و اندیشه در امتداد ولایت پیامبران است.

وی افزود: محور و بنیان تفکر و اندیشه شیعه در واقعه غدیر نهفته است و لذا جامعه شیعی برای ابراز هویت خود در  بزرگداشت عید غدیر اهتمام ویژه داشته باشند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل با انتقاد از تبلیغات ضعیف و تنها رفع تکلیف از سوی برخی ادارات برای بزرگداشت عید غدیر، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته مشاهده شد که برخی از ادارات از پارچه های رنگ و رو رفته و مندرس و تنها برای رفع تکلیف در بزرگداشت عید غدیر اهتمام داشته اند و این رویه باید اصلاح شود و از ابزار تبلیغاتی مناسب و شایسته در این عرصه بهره گیری شود.

مسؤول بنیاد غدیر شهرستان بابل بر ضرورت زنده نگاه داشتن شعایر اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: کار فرهنگی در حوزه غدیر در سطح ادارات از حالت رسمی و اداری خارج شود و رشته امور به دست کارکنان به ویژه سادات کارمند سپرده شود تا شاهد خلاقیت و یک کار فرهنگی مناسب و شایسته در این زمینه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی چشاندن شهید شیرین عید غدیر را یک وظیفه مهم عنوان و تصریح کرد: از سادات ادارات به گونه ای اثربخش تجلیل شود تا فرزندان پیامبر گرامی اسلام(ص) احساس کرامت کنند و این کرامت به سطح جامعه تسری یابد.

وی تاکید کرد: یکی از معضلات و مشکلات امروز ما کم توجهی به نامگذاری فرزندان به نام های مذهبی است و این یک خطر بزرگ فرهنگی محسوب می شود که برخی ها به دنبال نام هایی ناآشنا و حتی غیر ایرانی و اسلامی برای فرزندان خود هستند.

امام جمعه بابل منطقه مازندران را مهد تشیع بیان کرد و گفت: مازندران با وجود تعداد بالای سادات در این منطقه به عنوان پناهگاه اولاد پیامبر(ص) و امیرالمومنان(ع) در طول تاریخ بود و این یک نعمت کم نظیر برای یک منطقه محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که دیار علویان مناسب ترین نام برای این منطقه است، افزود: تعداد بالای امامزادگان و بقای متبرکه در سطح مازندران نشان از ریشه فرهنگ عمیق فرهنگ تشیع در این منطقه دارد و لذا خوب است جشن های عید غدیر در کنار این بقاع و فرزندان پیامبر(ص) برپا شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ضمن درخواست از پزشکان متعهد برای اجرای طرح ویزیت رایگان و نیمه رایگان بیماران در دهه غدیریه، اظهار داشت: مراکز درمانی در این ایام با استفاده از ظرفیت خود و با اجرای طرح های ویزیت رایگان و نیمه رایگان بیماران نیازمند، آنان را با یاد و نام مولای متقیان یاری رسانند.

وی ادامه داد: راه اندازی کاروان های شادی، اهدای کتاب و جزوات در خصوص تبیین فرهنگ غدیر و امامت، دیدار با ایثارگران و توجه به فرزندان دارای نام ائمه اطهار(ع)، برپایی ایستگاه های پذیرایی صلواتی و جشن ها در سطح مدارس، آذین بندی خیابان ها و محلات از دیگر برنامه های قابل اجرا در دهه ولایت و غدیر است./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات