۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۲۲۷۵۰
مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا:

احیای غدیر نیازمند حرکت سیاسی و گسترده طلاب است

مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه جهانی کردن غدیر مهم ترین رسالت طلاب است، گفت: تمامی حرکت های الهی در طول تاریخ در امتداد غدیر است.
غدیر

خانم حیدری مجد، مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تمام جریانها و حرکت های الهی در طول تاریخ در امتداد جریان غدیر صورت گرفته است، گفت: غدیر جریانی است که در آیات قرآن کریم صراحتا مورد تأکید قرار گرفته و  در روایات نیز این واقعه و جریان به صورت متواتر بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه غدیر کمال دین است و با امر ولایت امام، دین تمام و کمال می یابد، افزود: تمامی حرکت های الهی که در طول تاریخ صورت گرفته از جمله قیام اباعبدالله حسین(ع) در راستا و در امتداد جریان غدیر بوده است.

مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه اصل اسلام و تشیع امامت است و اکمال دین نیز با امامت صورت می گیرد، گفت: هر جریان سیاسی و عقیدتی در طول تاریخ اسلام باید در مسیر امامت حرکت کند همانطور که امام حسین(ع) زمانی که این اصل اسلامی در جامعه مورد تعرض قرار گرفت اقدام به قیام عاشورا کردند.

خانم حیدری مجد با تأکید براینکه مهم ترین رسالت طلاب ایرانی و غیرایرانی این است که مسأله غدیر را به عنوان اصل اسلام مانند عاشورا و محرم برای مردم دنیا تبیین کنند، گفت: احیای غدیر نیازمند حرکت سیاسی و گسترده طلاب است و طلاب باید با حرکت سیاسی و اقدامات فرهنگی همانطور که در قالب پیاده روی 20 میلیونی اربعین پیام امام حسین(ع) را به جهانیان صادر کرده و برای اهل عالم در این زمینه طرح مسأله کردند در زمینه غدیر نیز به این شکل عمل کنند.

وی افزود: در فرهنگ ما برای ایام مختلف از محرم و صفر گرفته تا دهه کرامت به صورت جدی برنامه برگزار شده و جشن گرفته می شود که برای جهانی شدن پیام غدیر نیز لازم است دهه غدیریه احیا شده و خطبه غدیر به صورت گسترده در جامعه طرح و بحث شود.

مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هنر را گویا ترین قالب برای بیان معارف دینی می دانند، گفت: لازم است معارف غدیر و اصل آن نیز در قالب زبان گویای هنر ریخته شده و برای نسل جوان و مردم دنیا تبیین شود و طلاب باید در این زمینه نیز پیشگام باشند.

خانم حیدری مجد با اشاره به اینکه غدیر نه تنها برای جوامع انسانی بلکه در جامعه اسلامی و در کشور ما نیز شناخته شده نیست و ابعاد آن به خوبی برای نسل جوان و مردم تبیین نشده است، تصریح کرد: باید جشن غدیر به یکی از جشن های مهم مردم تبدیل شود و به واسطه اهمیت غدیر در اعتقادات ما شیعیان چه خوب بود که به جای اینکه نوروز به عنوان سال ملی ما ایرانیان شناخته می شود غدیر نیز چنین جایگاهی داشته باشد و مانند نوروز به عنوان یک روز ملی و دینی به همگان معرفی شود.

وی افزود: برای اینکه غدیر جهانی شود باید مانند نوروز آن را جشن گرفت و در جامعه شور هیجان ایجاد کرد، و باید عیدی دادن و عیدی گرفتن و با قرار دادن تعطیلی در این روز می توان اهمیت غدیر را برای مسلمانان و شیعیان به جهان یادآوری کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: چه خوب است که سادات در این روز درب خانه خود را به روی مردم گشوده و با اطعام و پذیرایی از مردم اهمیت غدیر را به آنها یادآوری کنند و دولت اسلامی نیز وظیفه دارد در زمینه احیای فرهنگ غدیر در جامعه اقدامات گسترده ای را انجام دهد.

خانم حیدری مجد با بیان اینکه مهم ترین مأموریت رسول خدا(ص) در طول زندگی ایشان ابلاغ پیام غدیر بوده است، افزود: امروز ما به عنوان پیروان حضرت رسول(ص) از جانب ایشان برای احیای غدیر و جهانی کردن خطبه غدیر ابلاغ رسمی داشته و باید مأموریت حضرت رسول(ص) را تا جهانی شدن غدیر و بیان جایگاه امامت به مردم جهان ادامه دهیم.

وی افزود: علامه امینی در زمینه غدیر کتاب های بسیار ارزنده ای را به رشته تحریر کشیده است اما متأسفانه این کتاب ها نیز مانند خود غدیر در جامعه اسلامی ما غریب است.

مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه ما متأسفانه در کشور همسایه و مجاور خود که بزرگترین کشور جهان بوده و بیشترین تعداد مسلمان را دارد یعنی روسیه اقدامی برای معرفی غدیر انجام نداده ایم، یادآور شد: خوب است که مبلغان و طلاب ما از طلاب خواهر و مبلغان بین المللی جامعه الزهرا(س) الگو برداری کرده که نذر خود را در غدیر بیان معارف این واقعه انسان ساز برای مردم روسیه قرار داده اند./968/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات