۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۲۲۸۷۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

عدم درک صحیح غدیر سبب ایجاد انحراف در جامعه اسلامی شد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بی مهری های صورت گرفته نسبت به غدیر در طول تاریخ عواقب و خسارت های بسیاری را برای جامعه اسلامی در پی داشته است، گفت: متأسفانه عدم درک موضوع غدیر و برداشت سطحی و شخصی از آن منجر به ایجاد انحراف در جامعه اسلامی شد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان با گرامیداشت دهه امامت و غدیر با بیان این که غدیر سند تداوم خط رسالت در جلوه امامت است، گفت: غدیر عامل تکامل دین و تضمین کننده حیات بشری است.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه با بیان این که غدیر حلقه اتصال خاتمیت و مهدویت است، افزود: مسأله غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست بلکه متضمن حیات بشری به ویژه امت اسلامی در طول تاریخ است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که متأسفانه شناخت نسبت به موضوع مهمی چون غدیر سطحی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود با بهره گیری از ظرفیت های مناسب تبلیغی شناخت جامعه نسبت به موضوع غدیر و ولایت تقویت شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز جامعه اسلامی نیازمند درک عمیق نسبت به موضوع غدیر است، بیان داشت: غدیر سرچشمه بسیاری از خوبی ها در جهان بشریت است که با بهره گیری از فرهنگ متعالی آن می توان به رستگاری رسید.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که بی مهری های صورت گرفته نسبت به غدیر در طول تاریخ عواقب و خسارت های بسیاری را برای جامعه اسلامی در پی داشته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم درک موضوع غدیر و برداشت سطحی و شخصی از آن منجر به ایجاد انحراف در جامعه اسلامی شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیام غدیر زیست مسالمت آمیز و وحدت و همبستگی در سایه احکام الهی است، تصریح کرد: متأسفانه جامعه اسلامی آن طور که شایسته بود به ارزش های ناب غدیر توجه نکرد و در مسیر حفظ و حراست از این فرهنگ ناب سست عمل کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز حفظ جریان غدیر یک مسأله مهم و حیاتی است که باید از سوی جامعه اسلامی دنبال شود، بیان داشت: دستان پلید شیطانی در طول تاریخ همواره تلاش کردند تا موضوع غدیر به فراموشی سپرده شود و امروز نیز این جریان خطرناک در همان مسیر حرکت می کند.

امام جمعه نکا با بیان این که غدیر موضوعی مقطعی نیست که با تلاش و توطئه دشمنان به فراموشی سپرده شود، افزود: غدیر یک جریان همیشه زنده و پویا در جهان بشریت است که هر انسانی از چشمه آن بهره مند شود در دنیا و آخرت به سعادت و کمال دست خواهد یافت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز پیام غدیر باید در همه عالم فراگیر شود، بیان داشت: جامعه بشری دیگر از شرایط فعلی خسته شده اند و در انتظار یک پیام و اتفاق جدیدی برای ادامه حیات خود هستند که غدیر می تواند مسیر صحیح زیستن را به جامعه امروز نشان دهد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در سایه غدیر می توان به پیشرفت های بسیاری دست یافت، افزود: اگر امروز شاهد رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف هستیم به دلیل حاکم بودن فرهنگ غدیر در این کشور است.

مسؤول حوزه علمیه نکا بر ضرورت پاسداری از فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی تأکید کرد و با بیان این که امروز حفظ و حراست از این فرهنگ ناب اسلامی یک تکلیف است، تصریح کرد: خدشه دار شدن مسأله غدیر موجب گسترش بحران های امروز جامعه اسلامی و نفوذ کامل دشمن در ملل اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که غدیر سد محکمی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان اسلام است، افزود: با تکیه بر فرهنگ غدیر می توان در برابر توطئه دشمنان ایستاد و اصول دینی حراست و پشتیبانی کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان اسلام ناب در طول تاریخ تلاش کردند با کمرنگ کردن مسأله غدیر مسأله ولایت را کاملاً فراموش کنند، خاطرنشان کرد: خروج ولایت از غربت تنها با تقویت و گسترش موضوع غدیر امکان پذیر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تقویت مسأله غدیر حرکت در مسیر تکمیل دین و اتمام نعمت است، بیان داشت: امروز هر گامی که برای تقویت غدیر برداشته شود به طور حتم موجب تقویت اصل دین و ادامه دادن سنت پیامبر گرامی اسلام خواهد بود.

امام جمعه نکا با بیان این که درک مسأله غدیر موجب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و کمال و همچنین رهایی از ظلمت و تاریکی خواهد شد، افزود: غدیر همچون خورشید تابانی است که با داشتن آن می توان در اوج تاریکی در مسیر صحیح گام برداشت و حرکت کرد.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود از غدیر به عنوان زیربنا و پایه اسلام ناب یاد کرد و با تأکید براین که اسلام بدون غدیر جایگاه حقیقی خود را از دست خواهد داد، بیان داشت: رشد و بالندگی دین مبین اسلام تنها با مسأله غدیر و ولایت محقق خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار ترویج فرهنگ غدیر در جامعه جهانی یاد کرد و با بیان این که اگر امروز عزت و اقتداری در دنیا داریم به برکت نورانیت غدیر است، افزود: نظام اسلامی برای حفظ و گسترش این فرهنگ نورانی از همه توان خود بهره خواهد گرفت و با هر جریانی که بخواهد با این جریان دینی دشمنی کند، مقابله خواهد کرد.

امام جمعه نکا با اشاره به شکست متعدد دشمنان و بدخواهان اسلام ناب در تضعیف جریان غدیر و ولایت، بیان داشت: خداوند متعال آن چنان عزت و اقتداری به غدیر و ولایت داده است که هیچ قدرتی یارای مقابله با آن نخواهد بود و تاکنون نیز همه توطئه ها علیه این اصول مهم دینی خنثی و به شکست انجامیده است./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات